4 Nisan 2013 Perşembe

Replika Serisi (Marilyn Kaye) İncelemesi

HEPİMİZ FARKLIYIZ.
YOKSA DEĞİL MİYİZ?

Amy Candler yaşıtlarından farklı olduğunu bilmektedir. O her şeyiyle kusursuzdur- on iki yaşında mükemmel bir genç kızdır.

Yüzlerce metre ötedeki konuşmaları duyabilir, gözleri şaşırtıcı derecede keskindir, öğretmenlerinin sorduğu her soruya eksiksiz yanıtlar verir, sporun her dalında şampiyonlarla yarışacak denli başarılıdır.

Ancak bu kusursuz genç kızın hayatında ters giden bir şeyler olmaktadır. Geçmişine dair hiçbir şey bilmeyen Amy, hayatında o güne dek soru işareti olarak kalmış parçaları bir araya getirmeye çalışır. Hayatına dair sorulara cevap aradıkça daha büyük bir bilinmezin içine düşer.

Hemen hemen her gece yinelenen kabusları artık Amy'ye çok gerçek görünmektedir:

Genetik kopyalamaya dair soluk kesen bu gençlik dizisini kaçırmayın.



     Alında seri 24 kitaptan oluşuyor. Fakat bunların sadece 4'ü çevrilmiş. Bu yüzden çok saçma şeyler yaşadım. Ama diğer 20 kitabı İngilizce olarak alıp okuyacak kadar beğenmedim.

    Bu seri, benim kitap okumaya gerçek anlamda başlamamı sağlayan seridir. Annemin kitaplığını çok karıştırırdım küçükken. Sonra annemin bir arkadaşından ödünç alıp geri vermeyi unuttuğu ilk kitap, çok kısa olup üç ayımı almasına rağmen bitirebildiğim ilk "çocuk kitabı olmayan kitap" oldu. Ben de annemde olmayan diğer üç kitabı, artık basılmamalarına rağmen bulup okudum. Bulmak aylarımı aldı.
 
     Bu kitap aslında 99'larda çıkmış olduğu için artık siz sipariş vermedikçe hiçbir yerde bulamazsınız. Benim için de 2.sini, 3.sünü ve 4.sünü bulmak kolay olmadı. Dördüncüsünün bittiği yer öyle bir yerdi ki, serinin geri kalanını gerçekten merak ediyorum. Ama diğer yirmi kitabı okuyacağımı sanmıyorum. Benim kalbimde ayrı bir yeri olan bir seri ama şu anki halimle o zamanki kadar seveceğimi sanmıyorum ve bunu mahvetmek istemem.
 

     Genetik kopyalamayla ilgili bir seri. Konusunu uzun uzun anlatmakla uğraşmak istemiyorum o yüzden çok kısa bilgiler vereceğim. Aynı görünüşlü 13 kız, doğmak yerine üretildiğini öğrenen kalbi kırık Amy ve onun tuhaf yetenekleri...

     Amy süper kahraman değil, uçamaz veya alev püskürtemez. Fakat her dalda bir insanın olabileceği en iyi düzeydedir.

     Sizin almanıza gerek olduğunu düşünmüyorum. Bulabileceğinizi de sanmam zaten.

Kitabı mükemmel resim yeteneğimle özetlemem gerekirse;

 

PUANLAMA:

 
3 Taç: İyinin kötüsü, kötünün iyisi. Sen bilirsin ama okumazsan bir şey kaybetmezsin.
 
 
Canım sıkıldığı için öylesine yorumladığım bir seri. Biraz da geri dönüp okumak istersem diye yazdım bu yorumu. Herhangi birinize okutmaya çalışmıyorum.