4 Nisan 2013 Perşembe

"MELEZ - JENNIFER L. ARMENTROUT" KİTAP YORUMU


KİTAP KÜNYESİ:

Kitap Adı: Melez
Özgün Adı: Half-Blood
Seri: Melez Sözleşmeleri #1
Yazarı: Jennifer L. Armentrout
Çevirmeni: Bilge N. Zileli Alkım
Yayınevi: DEX
Türkiye Yayın Tarihi: Mart 2012
Sayfa Sayısı: 331
Piyasa Fiyatı: 20.00 TL
Goodreads: 4,24



ARKA KAPAK:


Sevdiğini öldürebilir misin?

Hematoi ırkı, tanrılarla yaratıkların soyu. İki Hematoi çocuğu Safkan sayılıyor ve tanrısal güçlere sahip oluyor. Hematoilerle ölümlülerin çocukları olan Melezlerde ise bu güçler yok. Bu melezlerin sadece iki seçeneği var: eğitimli birer Avcı olup iblis avlayabilir ya da Safkanların evlerinde kölelik yapabilirler.

Bir Melez olan Alexandria, yaşamını tuvalet temizleyerek geçirmek yerine tehlikeye atmaya razı ama bunu da yüzüne gözüne bulaştırabilir. Avcılık öğrencilerinin uyması gereken belli kurallar var. Alex’in bu kuralların hepsiyle başı dertte ama en fazla birinci kural onun için büyük sorun:

Safkanlarla Melezler arasında ilişki yasak.

Ne yazık ki Alex, Safkan Aiden’e çok fena âşık. Ancak bu aşk onun tek büyük sorunu değil; daha büyük bir sorun, okuldan mezun olana kadar hayatta kalmak ve bir Avcı olmak. Görevinde başarısızlığa uğrarsa ölümden ya da kölelikten de kötü bir son onu bekliyor: bir iblise dönüşmek ve Aiden’ın avı olmak.

Daha korkunç bir şey düşünülebilir mi?

Melez, Yunan Mitolojisine bambaşka bir bakış açısı kazandırıp dünyada büyük yankı uyandıran Melez Sözleşmeleri serisinin ilk kitabıdır.



BENİM YORUMUM:


     HARİKA!!! Zaten Jennifer benim en sevdiğim yazarlardan, Dex de en sevdiğim yayınevlerinden biri. Bu ikisi birleşince de tam benlik bir kitap ortaya çıkıyor!!!

     Benim tercihimle Jen, harika bir kitaba daha imza atmış. Yemin ederim şu kadını yolda görsem kaçırıp bir odaya kilitler, benim için yeni kitaplar yazmazsa işkence edeceğimi söylerdim. O derece iyi yazıyor.

     Kitap baş karakter Alex'in ağzından anlatılıyor. Yunan mitolojisine dayanıyor. Hematoi ırkının (yarı tanrıların) çocukları olan Safkanlar, yani bir bakıma bulandırılmış yarı tanrılar ve bir Safkan ile bir insanın çocuğu olan Melezlerin hikayesi anlatılıyor.

     Safkanlar evlerinde lüks içinde yaşayabilir ve tüm isteklerini Melez kölelere yaptırabilirler veya Avcı olup iblis avlayabilirler. Melezler ise ya Avcı olurlar, ya da kölelik yaparlar... Tahmin edebileceğiniz gibi Safkanlar genellikle avcı olmayı tercih etmezler, melezlerin aksine. Melez Avcılara her yerde rastlayabilirsiniz.

     Bu lanet sınıf ayrımı yüzünden, Melezler Safkanların aşağı sınıfındakiler olarak görülüyor. Melezler için birçok yasak var: Melezler Sakfanlara vuramaz, hakaret edemez, hayatı tehlike dahi olsa karşılık veremez veya ilişki yaşayamazlar.

     Ama Alex, ah Alex, Atarlı Akit'in atarlı öğrencisi Alex, bu kuralların hiçbiriyle başa çıkamıyor. Aiden diye bir safkana aşık ve canını sıkan safkanlar olduğunda kendine zor hakim oluyor. Disiplineyse 05428935678 (telefon numarası gibi olmuş) kez gitmiş.

     Şimdi Alex ölen annesini geride bırakıp Avcı olmaya odaklanmalı. Tabii becerebilirse. Çünkü eterini emmek isteyen iblislerle ve egosu atmosferden bile görünen Apollyon Seth'le ilgili sorunlar birbirini takip edecek.

     Geri kalanı spoilera girer. O yüzden anlatmamaya çalışıyorum. Şu anda içimde iki tane ben var ve birbiriyle savaşıyorlar.

     "Başka bloggerlar sana spoinin babasını verirken, sen neden sessiz kalasın ki? Yaz şurdan, yaz yaz Allah ne verdiyse, kitabı baştan sona anlat."
     "Ama bunu yaparsa insanları güzelim kitaptan etmez mi? Bırakalım da kendileri okuyup öğrensinler. Bencil olmayalım. Sen iki sayfayı resmen aynı anda okuyup kitapla ilgili tüm spoileri daha başlamadan aldıysan bu senin suçun."

     Ama ben ikincisini dinliyorum. Şimdi, başlık "benim yorumum", ben oturdum kitabı anlattım süpersüper. Neyse, en ile başlayan ne kadar olumlu sıfat varsa hepsi bu kitaba gelsin. Hem fantastik, hem eğlenceli, hem duygusal, hem de acayip komikti... Jen'in kitaplarından harika karakterler ve zekice espriler eksik olmaz zaten.

ALINTILAR:

-Safkanlar ve onların kendilerinden aşağı yarıları üzerine bir bölüm bile vardı. Gerçekten de bu kitapta böyle listelenmiştik.
Şaka değil:
SAFKANLAR VE ONLARIN KENDİLERİNDEN AŞAĞI YARILARI: MELEZLER. (Alex, sf. 101)

-Onu dikkatle izliyordum. Tepkisinden deli falan olup olmadığımı anlayacaktım.
Aiden olduğu yere çakılıp kaldı. "Ne?"
Amanın, demek kafayı yemiştim. (Alex ve Aiden, sf. 151)

-Ellerini göğsüne indirdi, kalbinin az üstünde bir yeri ovuşturdu. "Sen yine aptalca bir şeye kalkışacaksın."
Güçbela gülümsedim. "Günde en az bir kere öyle bir şey yapıyorum." (Alex ve Aiden, sf. 252)

-"Beni fena benzeteceğinden korkmam gereken birine benziyorsun."
Güldüm. "Çünkü seni fena benzetebilirim." (Alex ve Caleb, sf. 301)

-"İyi geceler, Alexandria, İnsanoğlunun Koruyucusu." (Seth, sf. 323)


PUANLAMA:



5 Taç: TEK KELİMEYLE HARİKA! Okumazsan çoook şey kaybedersin!



M-Ü-K-E-M-M-E-L! Henüz okumadıysan ya hemen git D&R'a dal, ya da kendini 13.kattan at.