24 Nisan 2013 Çarşamba

"İşaret - P.C. Cast + Kristin Cast" Kitap Yorumu


KİTAP KÜNYESİ:

Kitap Adı: İşaret
Özgün Adı: Marked
Seri: Gece Evi #1
Yazarı: P.C. Cast + Kristin Cast
Çevirmeni: Sevinç Tezcan Yanar
Yayınevi: Pegasus
Türkiye Yayın Tarihi: Mayıs 2009
Sayfa Sayısı: 333
Piyasa Fiyatı: 20.00 TL
Goodreads: 3,79


ARKA KAPAK:


YENİ BİR HAYAT, YENİ BİR AŞK...

TÜM DÜNYADA GENÇLERİN TUTKUNU OLDUĞU YENİ BİR VAMPİR SERİSİ.

"Yüzümü ona çevirdiğimden beri bu kitap beni kendine esir etti. Tamamıyla muhteşem. İşaret, ateşli, karanlık ve eğlenceli."
-Gena Showalter, Yazar-

"İlk paragraftan itibaren bağımlısı oldum. Kitabı bir çırpıda bitirdim."
-MaryJanice Davidson, New York Times bestseller Yazarı-

Aşırı derecede bağımlılık yapan bir vampir serisi
-Romantic Times-


On altı yaşındaki Zoey, İz Sürücü tarafından İşaretlendiğinde, eski hayatının geride kaldığını anlamıştı. Şimdi artık, arkadaşlarından ve ailesinden ayrılıp çalışması gereken tek dersin Vampir 101 olacağı Gece Evi'ne yerleşmek zorundaydı.

Tabii ki her zaman bir bityeniği olurdu ve bu defaki açık ve netti: Başarısız olursan, ölürsün...

Zoey Montgomery!
Gece seni seçti; ölümün doğuşun olacak.
Gecenin tatlı sesine kulak ver.
Kaderin seni Gece Evi'nde bekleyecek.


BENİM YORUMUM:

 
     Her zamanki gibi herkesten sonra başladığım bir kitap. Ama ben zaten her kitaba çıktıktan uzun süre sonra başlıyorum genelde.

     Bir anne ve kızının beraber yazdıkları bir kitap. Enteresan. Annem de benim gibi kitap manyağıdır ama sevdiğimiz türler tamamen farklı. Ben distopya severim, oysa bu tür "iğrenç psikolojik baskılara" maruz kalmak istemediğini söyler... Ben de onun o süslü edebiyat dilindeki kitaplarını okuyamam... Ama bu seri sanki tek kişi yazmış gibiydi. Çok tatlı.

     Kitapta pek çok eksik vardı. Mesela koskoca 333 sayfada sadece dört günün anlatılması gibi... Dört günde kızın işaretlenmesi, Gece Evi'ne yerleşmesi, bir düşman edinmesi, sevgilisinin olması, Karanlık Kızlar'ın lideri olması ve beş elementi kontrol edebildiğini öğrenmesi saçmaydı açıkçası. Bu kadar olayı bu kadar süreye sığdırma çabası nedendir yani?

     Özellikle şu Erik meselesine çok takıldım. Çocuk görür görmez Zoey'ye tutuluyor. Dört günde aralarında bir sürü şey geçiyor. Bir erkekle kızın hikayesinin bu kadar ütopik olması bana direkt saçma aşk romanlarını hatırlattı (Aşk romanları saçmadır demiyorum, aşk romanlarından saçma olanları diyorum; genelde herkes söylediklerimi yanlış anlar da...).

     Final de feci derecede klasikti. Kötüler kaybeder, iyiler kazanır; finalde kötüler "Bu iş daha yeni başlıyor" tarzında laflar ederler ve oğlanla kız kumsalda gün batımına doğru ilerler...

     Sonuç mu? Yorumunu bile kısa kestiğim ve alıntı yapmadığım bir kitap.

PUANLAMA:

2 Taç: Beğenmedim. Zaman kaybı.
 
 
Seri olduğu için devam edilebilir. Ama sadece bu kitaba bakıldığında okumaya değmez.