31 Aralık 2014 Çarşamba

2014'te Okuduğum En İyi Kitaplar

     Aslında bu yazıyı geçen sene de yazacaktım ama fazla kitap okumadığımı düşündüğüm için sonraki seneye bırakmıştım. Bu sene de okuduğum kitap sayısından hiç memnun değilim, geçen sene tam olarak kaç kitap okuduğumu bilmiyorum ama muhtemelen bu senekinden daha fazladır. Şimdilik bu konuyu bundan sonra yayınlayacağım yazıya bırakıyorum.

     Geçen yıl en iyi kitaplar yerine "Obur Kitaplığın En İyileri (2013)" diye, kendi yazdığım yazılardan en sevdiklerimi listelediğim saçma sapan bir yazı yazmıştım. Bu sene ve bundan sonraki senelerdeyse yıl boyunca en sevdiğim kitapları listeleyeceğim. Normal bir insan gibi.
 
     NOT: Yorumunu yaptıklarıma başlıklara tıklayarak ulaşabilirsiniz.
 
     NOT 2: Bu sefer sıraya koydum! İlk kez yapıyorum bunu. Bu yazıyı kutsanmış sayın. Hem de tersten sıraladım. Yavaş yavaş inip heyecanı arttırın.
 

10. Avcı - Jennifer L. Armentrout
 
Melez Sözleşmeleri favori serilerimdendi. Son kitap tabii ki listede olacak. Onuncu sıradan olsa da. Avcı bile onuncuysa ileride karşılaşacağınız kitaplar için heyecanlanabilirsiniz.





















9. Yolun Sonundaki Okyanus - Neil Gaiman

Yolun Sonundaki Okyanus, beni çok etkileyen bir kitaptı. Konuyu çok yaratıcı ve özgün buldum. Anlatımı büyüleyiciydi. Ve baş karakter olan küçük çocuğa da bayılmıştım.





















8. Mekanik Prenses - Cassandra Clare

Mekanik Prenses'e daha yorum giremedim. Muhtemelen yakın bir zamanda giremeyeceğim de. Ama mükemmeldi. Ve sonunda ciddi ciddi gözlerim doldu. Benim nadiren kitap okurken gözlerimin dolduğunu ve neredeyse hiç ağlamadığımı biliyorsanız gerçekten duygusal bir sonu olduğunu anlayabilirsiniz. Bundan yorumu girdiğimde, spoiler kısmında bahsederim.





















7. Yeraltından Notlar - Dostoyevski

Yeraltından Notlar'ı yılın başlarında okumuştum. Ona da yorum girmedim, girmeyeceğim de çünkü yapacak yorum bulamıyorum. Şu an da söyleyecek hiçbir şey bulamıyorum. Ama mükemmeldi.





















6. Kağıttan Kentler - John Green

Kağıttan Kentler kesinlikle favori John Green kitabım ve değerinin bilinmediğini düşünüyorum. John Green'in harika bir tarzı var ve Aynı Yıldızın Altında bu tarzın tamamen dışında bir kitap olduğu için önce onu okuyan bazı insanlar John'un diğer kitaplarını anlamayabiliyorlar. Özellikle Kağıttan Kentler ve İlk Aşk bu yüzden pek sevilmedi. İlk Aşk'ı okumadım ama Kağıttan Kentler kesinlikle çok iyi bir kitap.






















5. İntikam Ateşi - Karen Marie Moning

Uzun bir süre düşündükten sonra verdiğim karara göre serinin en sevdiğim ikinci kitabı oluyor İntikam Ateşi. Ve hala başlayamadıysanız mutlaka başlayın şu seriye.





















4. Steelheart - Brandon Sanderson

Yıl boyunca beni en çok şaşırtan kitap oldu Steelheart. Sonunda hiç tahmin edemeyeceğiniz sürprizler art arda ortaya çıkıyor. Kitabı beğenmemin en büyük sebebi sonlardaki o olaylardı diye hatırlıyorum.






















3. Fangirl - Rainbow Rowell

Fangirl'le ilgili zaten çok konuşmuştum. Direkt yorumuma baksanız da olur.






















2. Taht Oyunları - George R. R. Martin

Taht Oyunları'nın elimde kaç ay süründüğünü hatırlarsınız. Buna rağmen listeye ikinci sıradan girdi çünkü mükemmeldi. Sırada onun yorumu var. Yorumda uzun uzun konuşmayı planladığımdan şimdilik susuyorum.






















1. Gölge Ateşi - Karen Marie Moning
 
Bayanlar, baylar ve diğer çok hücreliler, size yıl boyunca okuduğum en mükemmel kitabı takdim etmekten onur ve haz duyuyorum. GÖLGE ATEŞİ. Çıkmış olan tüm kitaplarını geçtiğimiz yıl içinde okuduğum harika serinin beşinci ve en iyi kitabı. 2015'te sekizinci kitaba kadar çıkmış olacak. Ama yayınevi Artemis olduğundan sekizinci kitabın elimize 2030'larda ulaşacağını tahmin ediyorum. Şu serinin değerini bilmeyen yayınevlerine ve çevirmenlere lanet okuyorum. Özellikle çevirmenlere. 2015'te her birinizin işi bırakması dileğiyle.