12 Aralık 2014 Cuma

Uyumlu-Uyumsuz Mimi

Bu mimi hazırlayan ve beni etiketleyen Kitap Perisi'ne çok teşekkürler. Ciddi ciddi Ekim'den beri beni bekliyor. Bir türlü yapamadım. Tam bir öküzüm. Yapmam gereken başka mimler de var. Hepsini yapacağım, merak etmeyin.

1- Bir seriden birbirine uyumlu-uyumsuz olan kitap kapakları?
 
UYUMLU:

Aslında böyle çok fazla seri var ama Uyumsuz serisinin kapaklarını ne kadar sevdiğimi biliyorsunuz. Bu konuyla ilgili bir kere daha konuşmayacağım.










 

UYUMSUZ:

Bu zavallı serinin kapaklarından ve çevirisinden de çok bahsettiğime inanıyorum. Henüz okumadıysanız İngilizce okumanızı tavsiye ederim. Bana Dokunma orijinal dilinde yeniden okuyacaklarım listesinin başını çekiyor zaten. Kapaklarla ilgili konuşmalarıma daha önce şahit olmadıysanız şu yazıma bakabilir, orijinal kapakların güzelliğini uzun uzun seyredebilir ve ağlayabilirsiniz.

















2- Kapağı kitapla uyumlu-uyumsuz olan kitap kapakları?

UYUMLU:

Sürekli aynı kapaklardan bahsediyormuşum gibi geliyor. Bundan da çok bahsetmişimdir. Kitapların konusunu bilmiyorsanız bile kapaklarla uyumumu anlamanız için distopik olduklarını söylemem yeter aslında. Şimdi yeri gelmişken birinci kitaba bayıldığım halde diğerlerini neden hala almadığımı bir kez daha sorgulayalım.












UYUMSUZ:

Rainbow Rowell'in sadece bir kitabını okudum ama yazdığı her şeyi okumak istiyorum. Attachments'ı okumadım ama özellikle yabancılarda çok gördüm ve konusunu biliyorum. Anlatmak çok uzun süreceğinden sizi direkt Goodreads sayfasına yönlendiriyorum. Kendisi normalde diğer Rainbow Rowell kitapları gibi çok sade ama çok güzel bir kapağa sahiptir. Bu kapaksa saçma sapan, alakasız, iğrenç bir yaratık ve kitaplığınıza koyarsanız geceleri herkes uyurken ortaya çıkıp evinizdeki yaşam enerjisini emerek dünyayı tek boynuzlu atlar için uygunsuz bir gezegen haline getirir.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
3- Arka kapak yazısı kitapla uyumlu-uyumsuz olan kitaplar?

UYUMLU:

Vardır bir sürü. Rastgele seçer gibi oldum bunu biraz. Ama gerçekten de Başlayanlar'ı almamın tek sebebinin arka kapağı olduğunu hatırlıyorum.





















UYUMSUZ:

Buna bir sürü şey sayabilirim. En önemlisi Rüya Ateşi'ndeki "Oysa Mac, Sidhe-kahinlerini görebilen tek kişiydi" cümlesi. Bununla Rüya Ateşi yorumumda alay etmiştim zaten, geçiyorum. Bir de Zümrüt Yeşil'deki "Bu macerada Gideon ve Gwen dünyayı kurtarmak ya da menuet dansını öğrenmek gibi pek çok sorunun üstesinden gelmek durumunda kalacaktır." cümlesi var. Dünyayı falan kurtarmıyorlar. Asla dünyayı kurtarmadılar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


4- İsmi kitapla uyumlu-uyumsuz olan kitaplar?

UYUMLU:

Kağıttan Kentler'i bitirdiğimde içime tuhaf bir his oturmuştu ve transtan çıkınca ilk düşündüğüm şey kitabın adının ne kadar yerinde olduğuydu. "Plastikten yapılmış kadar bile sağlam değil. Kağıttan bir kent. Yani şuna bir bak, Q, bütün şu çıkmaz sokaklara, aynı yere dönen caddelere, parçalanması için inşa edilmiş bütün şu evlere bak. Kağıttan evlerinde yaşayan bütün şu kağıttan insanlar, kendilerini ısıtmak için geleceği yakıyorlar. On sekiz yıldır burada yaşıyorum ve hayatımda bir kez olsun gerçekten önemli bir şeyle ilgilenen tek bir insanla karşılaşmadım."





















UYUMSUZ:
 
Kış Güneşi adını sevmiyorum. Orijinal adı Frigid ama onu da sevmiyorum. Bu kitapla ilgili hiçbir şeyi sevmiyorum aslında.





















5- İsimleri birbirleriyle uyumlu-uyumsuz olan seriler?

UYUMLU:

Buranın boş kalmasına kıyamadığımdan zaten okuyabildiğiniz isimleri size yazayım: Yakut Kırmızı, Safir Mavi, Zümrüt Yeşil. Gördüğünüz gibi uyumlu.












UYUMSUZ:

Aslında bendeki çoğu serinin adları uyumlu. Ama Lux'un şu "O" kuralının bozulmasına hala kızarım. Aklıma başka seri gelmedi. Resmi falan da direkt Kitap Perisi'nden aldım üşenip -_-
 












6- Hayatınızla uyumlu-uyumsuz kitaplar?

UYUMLU:

Cath kendimle en kolay bağlantı kurabildiğim karakterlerdendir. Pek çok yönden. Fangirl'ün çoğu sayfasında kendinizden bir şeyler bulabilirsiniz.





















UYUMSUZ:

Tanrıya şükürler olsun ki hayatımdan oldukça uzak bir dünya.
Bu arada ellinci kez söyleyeyim DEX ŞU LANET KİTABIN ÜÇÜNCÜSÜNÜ ÇIKAR BAŞ KARAKTERLERİN ADINI UNUTTUM HADİ ARTIK ÖLÜYORUM.





















7- Filmi veya dizisi kitapla uyumlu-uyumsuz olan kitaplar?

UYUMLU:

Aslında hiçbir uyarlamayı kitapla uyumlu bulmuyorum ama Uyumsuz kitapla uyumlu sayılırdı ve kitaptan bağımsız düşünürsek de çok iyi bir filmdi. (Kuralsız'ın fragmanını bir tek ben beğendim galiba.)





















UYUMSUZ:

Yakut Kırmızı'yı izlerken çok gülmüştüm. Dalga geçebileceğim bir sürü saçma sahneyle doluydu. Ki ben sonraki kitapları eleştirmeme rağmen Yakut Kırmızı'nın kitabına bayılmıştım. O yüzden büyük hayal kırıklığıydı.
Sonrasında Bin Dokuz Yüz Seksen Dört ve Kemikler Şehri var. Geçen hafta Düşlem'le Kemikler Şehri'ni bir daha izledik, sırf dalga geçmek için. Çok eğlendik ama sonunu getiremedik.





















Ve bitti. Kimseyi mimlemiyorum çünkü aklımdan blogger adı geçiremeyecek kadar yorgunum. Şimdi uyumaya gidiyorum. İyi geceler sevimli insanlar.