31 Aralık 2014 Çarşamba

2014 Sonuçları - 2015 Hedefleri




     Merhaba insanoğlu. Bugün, geçen yıl pek düzgün yazamadığımı düşündüğüm bir yazı yazacağım. Geçen yıl kendime kesin olarak olmasa da koyduğum birkaç hedeften yerine getirdiklerimi ve getirmediklerimi inceleyecek, önümüzdeki yıl için daha kesin hedefler koyacağım.

     Öncelikle geçen yılki yazımda saçmaladığım şeylere maddeler halinde bakalım:
  • Daha az yerine getirilmeyen söz. Hayır.
  • Daha çok yerine getirilen söz. Hayır.
  • Daha çok post. Hayır.
  • Daha çok kitap yorumu ve tanıtımı. Kesinlikle hayır.
  • Artık yavaş yavaş İngilizce kitap okuma çalışmalarına başlamak istiyorum. Sonra İngilizce kitapların Türkçe yorum ve tanıtımlarını falan da yapabilirim. Sadece bir tane yaptı ama sonuçta yaptı.
  • Size e-posta adresimi verip şu soru cevap şeylerinden yapmak istiyorum. Kapa çeneni geçmişteki Doğa bu çok saçma bir hedef.
  • Bir de bir türlü başlayamadığım serilere başlamak istiyorum. En başta Percy Jackson ve Olimposlular mesela. Sonra Olimpos Kahramanları falan var tabii. Bir de çok uzun olduğu için gözümü korkutan Anita Blake serisi var. Ateş serisini ve Vampir Akademisi'ni de unutmamak gerek. Vampir Akademisi'nin ilk kitabını okuyup filmini izledi. Ateş'in çıkmış olan bütün kitaplarını okuyup bolca fangirl'lük yaptı.
  • Harry Potter'ı baştan sona okumak. Bu başka bir yazıda bahsettiğim, hiçbir zaman yapacağıma inanmadığım, terk edilmiş bir hedef. Tabii ki yapılmadı.
  • Blog'un birinci yılını kutlamak. Kutlanmadı ama bu benim suçum değildi bilgisayarım ölmüştü.
     Geçen yıl 2014'ten beklentim: Çikolatalı pamuk şeker icat edilmesi. Bildiğim kadarıyla edilmedi.

     Goodreads Reading Challenge (2014'te Okumuş Olmam Gereken Kitap Sayısı): 60 kitap. Sadece 38 kitap okudu. Otuz sekiz. OTUZ. SEKİZ.

     Ama aslında bu sonuncusu çok da kötü bir sonuç sayılmaz çünkü yıl boyunca çok fazla "kitap okuyamama sorunu" adı verdiğim, hiçbir şey okuyamadığım şu durumlardan yaşadım. Hatırlarsanız bir tanesi bir ay sürmüştü. Üstelik bu yıl hem TEOG'a girdim, hem lisenin şu zorlu ilk dönemlerini yaşadım. Meşgul bir yıldı. O yüzden beni suçlamanızı yasaklıyor ve önünüzden yavaşça çekilip sizi 2014'ün daha kesin ve daha zorlu hedefleriyle baş başa bırakıyorum.
  • Ayda en az beş yazı paylaşmak (Mart, Nisan ve Kasım aylarına selam olsun)
  • Blog'un girişindeki şu salak resmi değiştirmek
  • Harry Potter'ı baştan sona okumak (ilk kez okuyacağım Hogwarts Library kitaplarıyla birlikte), filmlerini yeniden izlemek
  • Percy Jackson ve Olimposlular'ı okumak
  • Olimpos Kahramanları'nı okumak
  • Vlog yapmak (Neredeyse bu blog'u açtığımdan beri istediğim bir şeydir)
  • Tag yaratmak (Bir sürü tag yaptım ama hiç kendiminkini yaratmadım)
  • Düşlem'i de videolarımda görünmeye ikna etmek
  • Blog'umun ikinci yılını kutlamak
  • Buse'yi de videolarımda görünmeye ikna etmek
  • En az 2 çizgi roman okumak (İtiraf: Hiç çizgi roman okumadım)
  • Manga okumak (İkinci itiraf: Manga da okumadım)
  • İki kitap alışverişi arasında normal bir insanın o kitapları okuyabileceği kadar ara bırakmak (Çok komiğim biliyorum şimdiden sonucu yazayım) Bırakmadı.
  • Daha az parantez kullanmak (Fark ettiniz mi bilmiyorum ama çok fazla parantez kullanıyorum)

     2015'ten beklentim: Bitmesi.
 
     Goodreads Reading Challenge: 50 kitap. Bu sefer daha az. Muhtemelen yıl içinde bir yerlerde ben bu hedefi daha da düşürürüm. Bu seneninki de bir zamanlar 70'di çünkü. Zaten 10 kitap da desem  yapamazmışım gibi gelecek. En azından 50'yle başlayınca 40'dan aşağı düşürmem diye umuyorum.
 
     Şu an okuduğum üç kitap var. Onlar da 2015'te bitirdiklerim listesine girecekler arasında oluyor bu yüzden. Ve hayır, yıl bitmeden önce o üçünü bitirmeyi deneyemedim. Aslında biraz dener gibi oldum. Neyse.
 
     Şu an ben bu paragrafı yazarken saat 00:18 olduğuna göre an itibariyle görevim başlamıştır. Bu kadar çok hedef koymamın sebebi 2014'teki verimsizliğim yüzünden kendimi cezalandırmaktı. Yarısını yaparsam zafer ilan ederim.
 
     Mutlu yıllar millet.