30 Mayıs 2013 Perşembe

"Küller Şehri - Cassandra Clare" Kitap yorumu


KİTAP KÜNYESİ:



Kitap Adı: Küller Şehri
Özgün Adı: City of  Ashes
Seri: Ölümcül Oyuncaklar #2
Yazarı: Cassandra Clare
Çevirmeni: Selim Yeniçeri
Yayınevi: Artemis
Türkiye Yayın Tarihi: Mart 2010
Sayfa Sayısı: 525
Piyasa Fiyatı: 22.00 TL
Goodreads: 4, 28
 

ARKA KAPAK:


 
Vampirler, kurtadamlar, periler, gerçek aşk ve aklınızı başınızdan alacak kadar heyecan! "Ölümcül Oyuncaklar" can yakmaya devam ediyor!
 
Komada bir anne ve dünyayı yok etmeye kararlı bir baba... Clary  Fray, kurtadamlar, şeytanlar ve gizemli Gölgeavcıları'yla dolu, ürkütücü New York yer altı dünyasına doğru sürükleniyor. Geçmişiyle ilgili öğrendikleri yalnızca başlangıç. Şimdiyse dünyanın kaderi Clary'nin ellerinde. Yeni keşfettiği güçlerini ustaca kullanmayı ve asla kendisinin olmayacak bir erkeğe karşı hislerini dizginlemeyi başarabilecek mi?
 


BENİM YORUMUM:


 
Aşık. Oldum.
 
     Jace'e. Cassandra'ya. Küller Şehri'ne.
 
     Küller Şehri'nin birden fazla Türkçe edisyonu var. İçlerinden ikisi iğrenç, biri mükemmel.

     En sağdaki mükemmel olan. Ben bu kitabı kargoyla almıştım ve şansıma mükemmel olan geldi. Nihahahaha. Bu arada öteki kapaklar ne kadar alakasız, fark ettiniz mi? Artemis ne yapmış öyle? Cidden iğrenç yani. Birinci resimde Clary'nin saçları deyip susarım. İkinci resimdekinde de photoshop fail. Kusma turbası getirin.
 

     Bu arada serinin adının neden Ölümcül Oyuncaklar olduğunu bu kitapta yeni anlıyorum.

     Şimdi... Size kitabın konusunu anlatmakla uğraşmayacağıma göre kitapla ilgili hiçbir bilginiz yoksa ilk kitabın yorumunu buradan okuyarak konuyu anlayabilirsiniz.

     BURADAN SONRASI SPIOLER İÇERİR.

     Bildiğimiz üzere, Clary'nin annesi komada ve babası da Valentine denen iğrenç yaratık. Valentine'dan nefret ettiğim kısma sonra geleceğiz, her şey sırayla.


     Jace'ten... ay, pardon kitaptan bahsedelim. Önceki kitapta öğrendiğimiz üzere Clary ve Jace kardeş; Clary annesi Jocelyn ve Jace de babası olacak Valentine adlı canavarla büyüyor. Ayrı yaşamaları da onlar için kötü oluyor. Birbirlerine aşık oluyorlar.
 
     Bu sırada da Valentine adındaki kötü adam olacak herif Ölümcül Oyuncaklar'ı -ayna, kılıç, kupa- kullanarak Aşağı Dünya'yı yok etme, Merkez'e saldırma planlarına devam ediyor. Karşısına çıkan herkesi öldürecek. Çok da güçlü silahları var, sadece Ölümcül Kılıç değil; ayrıca o kılıçla çağırdığı iblisler (tamam, belki de asıl silahı kılıçtır).

     Yüce İblisler, Avcılar, Drevaklar... bir şeyler bir şeyler. Bir de Sorgucu'muz var: Imogen Horendale. En başta nefret ettiğim ama sonradan acıdığım, sonunda çok üzüldüğüm bir karakterdir kendisi. Ha, bir de Clary ve Jace'in keşfettiği yeni güçleri var. Şu Agramon'un Jace tarafından gebertilmesi de çok şirindi. Hele Agramon'un, Jace'in karşısına Clary olarak çıkması falan. Yerim ya.
 

     Bir insan kendi kendini ancak bu kadar aşağılayabilirdi. Neyse, yine kitabın dışına çıktım. Ya, Cassandra'nın kitapları o kadar dolu dolu oluyor ki neresini anlatacağımı şaşırıyorum, cidden bak. O kadar çok şey oldu ki.

Bakınız;
  • Valentine'in hunharca planları.
  • Clary ve Jace. Ve Clary. Ve Jace. Ve Jace. Ve Jace. Jace, Jace, Jace.
  • Simon, ay yavrum yazık sana ya. Valla acıyorum şu çocuğa. Yine olan Simon'a oldu. Şu çocuğu Maia'yla sevgili yap, sen de rahatla biz de Cass.
  • Luke'u yerim ya. Sürekli Jocelyn'in yanında. Kitabın başlarında hastanede yaşıyor resmen.
  • Sorgucu ve Max: yeni karakterler. Alec ve Isabelle'in anne babalarını da görüyoruz. Ayrıca Raphael adındaki vampir karakterimizle bu kitapta da karşılıyoruz.
  • Magnus Bane. Bu kitapta ona üzüldüm. Ne zaman kötü bir şey olsa Magnus'u arıyorlar, o da geliyor hokus pokus yapıp kendini tüketiyor.

     Neyse, şimdi kitaptan sevdiğim alıntıların sadece bir kısmına bakalım.



ALINTILAR:



O, Jace'ti. Eğer kışkırtılırsa bir Mack kamyonla bile kavgaya girebilirdi.
(sf. 47)

 
"Evet," dedi Jace. Kendisine yardımı olacak şekilde davranmıyordu. "Küçük yaştan beri bir şeytan beynine sahip olmak için eğitiliyorum. Sineklerin kanatlarını koparmak, dünyanın su kaynaklarını zehirlemek... Bu şeyleri kreş yaşımda öğreniyordum. Bana gasp ve tecavüz eğitim vermeden önce ortadan kaybolduğu için sanırım hepimiz şanslıyız. Yoksa kimse güvende olmazdı."
(Jace, sf. 95)

 
"Babam ruh kılıcını benim için almadı. Kendisi için aldı. Sınamadan haberi olduğundan da şüpheleyim."
"Senin için ne kadar da uygun, ne olursa olsun. Onun için de. Sırlarını açığa vuracağından endişelenmesine gerek kalmayacak." 
"Evet," dedi Jace. "Onun aslında bir balerin olmak istediğini herkese anlatmamdan çok korkuyordu."
(Jace ve Sorgucu, sf. 148)


Alec tereddütlüydü. "Isabelle, Seelie Sarayı Kraliçesi'nin bizi huzuruna çağırdığını söyledi."
"Tabii," dedi Magnus. "Madonna da bir sonraki dünya turunda benim ona eşlik eden dansçılarından biri olmamı istedi." 
(Alec ve Magnus, sf. 173)


"Pekala, ben asla sıradanı öpmem," dedi Jace. "Burada durup sonsuza dek kök salmayı tercih ederim."
"Sonsuza kadar mı?" dedi Simon. "Sonsuza dek korkunç uzun bir süre."
Jace kaşlarını kaldırdı. "Bilmeliydim," dedi. "Beni öpmek istiyorsun, öyle değil mi?"
(Jace ve Simon, sf. 205)

 
 "Bugünlerde hep böyle. Kimsenin seçeneği yok."
(Clary, sf. 267)
 
 
"Konu Jace olduğunda, seni aşağılayacağı takma adı seçme şansın yoktur."
(Clary, sf. 277)

Dünyada kahve olduğu sürece işler ne kadar kötü gidebilirdi ki?
(sf. 318)
 
"Hayır, ben yalnızca çok yaramaz bir çocuğum. Her türlü kötü şeyi yapıyorum. Kedi yavrularını tekmeliyorum. Rahibelere çirkin hakaretler ediyorum."
(Jace, sf. 364)


Alec eğitim salonuna geri döndüğünde Jace yerde yatıyor, bileklerindeki acıyı unutmak için etrafında dans eden kızlar düşünüyordu.
(Jace, sf. 371)
 

"Biliyor musun, daha önce Isabelle'le konuşurken aklıma bir şey geldi. Ona pencereden atlamamasını, atlarsa ölebileceğini söyledim."
Jace başıyla onayladı. "Tam bir abi tavsiyesi."
(Jace ve Alec, sf. 373)
 
 
"Hep Cain'in ilk İşaret alan kişi olduğunu düşündüm. Onu kesinlikle korudu."
"Ama meleklerden biri değildi," dedi Clary. "Abini öldürmemiş miydi?"
"Babamızı öldürmeyi planlamıyor muyuz?" dedi Jace.
(Clary, Jace ve Magnus, sf. 415)

"Nedenini biliyor musun?" diye sordu Valentine, Kılıç'ın üzerinden Clary'nin gözlerine bakarak. "Annenin beni neden terkettiğini?"
Clary'nin boğazı yanıyordu. Boğuk bir ses çıkardı. "Yani sadece bir nedeni mi vardı?"
(Clary ve Valentine, sf. 482)

 
Genç savaşçı kızarmış patateslere evrenin bütün sırları onlarda gizliymiş gibi bakıyordu.
(Jace, sf. 521)

PUANLAMA:

 
5 Taç: TEK KELİMEYLE HARİKA! Okumazsan çoook şey kaybedersin!

 
Artemis'i pek sevmesem de güzel kitaplar inadına Artemis'te çıkıyor. Yine de çok güzel ve aksiyonlu bir kitaptı. Birincisinden daha iyiydi. OKUYUN!