15 Mayıs 2013 Çarşamba

"Kaçığın Kızı - Megan Shepherd" Kitap Yorumu

 
KİTAP KÜNYESİ:
 
Kitap Adı: Kaçığın Kızı
Özgün Adı: The Madman's Daughter
Seri: The Madman's Daughter #1
Yazarı: Megan Shepherd
Çevirmeni: Belgin Selen Haktanır
Yayınevi: DEX
Türkiye Yayın Tarihi: Nisan 2013
Sayfa Sayısı: 392
Piyasa Fiyatı: 19.00 TL
Goodreads: 3,76


 
ARKA KAPAK:
 
Aşağılandı,
Babasının günahı yüzünden.
 Aşık oldu,
Eski hayatından çıkıp gelen bir erkeğe.
 Yemin etti,
Ailesinin geçmişi hakkındaki gerçeği bulmaya. 


 Juliet Moreau Londra’da temizlikçi olarak çalışıyor ve hayatını yerle bir eden skandalı düşünmemeye çalışıyordu. Yıllar önce babası, yaptığı korkunç deneyler yüzünden suçlanınca, ortadan kaybolmuştu.

Bir gün babasının ölmediğini, çalışmalarına devam ettiğini öğrendi. Böylece, babasının genç asistanı Montgomery ve gizemli kazazede Edward’la birlikte babasını bulacağı adaya doğru yolculuğa çıktı.

Juliet, adada korkunç gerçeklerle yüz yüze gelecek; kendi kanında da taşıdığı, babasının dehasının ve deliliğinin sınırlarını keşfedecek…

Dr. Moreau’nun Adası’ndan esinlenen Kaçığın Kızı karanlık ve nefes kesen bir gotik korku romanı.
 

BENİM YORUMUM:


     Eveeet. Şimdi, Kaçığın Kızı aşırı kötü olmasa da hiç iyi değildi. Ortalamanın biraz altındaydı. Ve ben de böyle şeylere yorum yapmakta zorlanıyorum. Bakalım ortaya ne çıkacak?

     Yorum yer yer spoiler içerecek.
 
     Kitabı elinize alıyorsunuz. Karşınıza Londra'da King Üniversitesi'nde temizlikçi olarak çalışan, yetim bir kız çıkıyor. Adı Juliet. Daha yeni okuduğum halde hemen unutuverdim ama sanırım on beşlerinde falandı kız.
 
      Sonra bu kız çalıştığı tıp üniversitesindeki bir doktorun elindeki tendonları kesince işinden atılıyor. Doktor şikayetçi olup da onu hapse attırmadan önce kaçması gerektiğini anlayan Juliet, şans eseri geçen gün gördüğü Montgomery'yle adaya gitmeye karar veriyor. Çünkü ailesi hayatta değil, tek işinden atıldı. Ne yapacağını bilmiyor.

     Evet, şimdi geçmişe dönüş yapalım.
 
     Juliet en yakın arkadaşıyla gittiği, tıp öğrencileriyle dolu bir partiden sonra -gerizekalı olduğu için- partidekileri gecenin bir yarısı üniversiteye sokmuştu. Orada viviseksiyon (canlı hayvanlar üzerinde, anestezi kullanmadan yapılan deneyler -yasadışıdır) yapan bir grup ergen piçleriyle karşılaşmıştı. Bu kendini-tıp-öğrencisi-sanan-tavşan-kesici-ameleler zümresi bir tavşanın bağırta bağırta içini dışına çıkarırken Juliet, masada duran tavşan çizimli tuhaf kağıdı alıp öğrencileri azarlayıp tavşanın acılarını -sonsuza kadar- dindirmiş ve oradan çıkmıştı.
 
     Sonra da Montgomery'yle karşılaşıp babasının ölmediğini, bir adada çalışmalarına gizlice devam ettiğini öğrenmişti.
 
     Şimdiki zamana dönelim.
 
     Sonuç olarak, Juliet Moreau, Montgomery ve sonradan ortaya çıkan (gökten zembille indi) Edward ile adaya doğru yola koyuluyor. Juliet adada, yıllar önce Londra'dayken viviseksiyon ile suçlanınca ortadan kaybolan ve orada hunharca çalışmalarına devam eden babasının sırrını (gerçek bir psikopat olduğunu değil, öbürünü; gerçek bir psikopat olma nedenini açıklayan sırrını) öğreniyor. Sonra da tırsıp kaçmaya karar veriyor.
 
     "Peki, kaçtı mı? Babasının sırrı neydi? Viviseksiyon ne anlamadım ben? Ne diyor bu kız? Kafası güzel bence," dediğinizi duyabiliyorum, ama duymazdan geleceğim.
 
     Şimdi biraz da Juliet'ten bahsedelim. Hani böyle çetin ceviz, acımasız, sert kadın karakterler olur ya... işte onlardan değildi. Kendini sert kadın karakter sanan ama aslında düşüncesiz bir salak olan, kendini asi sanıp da aslında sadece gerçekleri duymak istemediği için isyan eden, anladığım kadarıyla kimseye güvenmeyen, babası gibi kaçık bir karakterdi.
 
     Açıkçası kitabın konusunu başta zekice bulmuş olsam da bir süre sonra bu saçmalıklar çok sıkmaya başlıyor. Laboratuvarda yaratılan yaratıklar, hayvan organları olan insanlar... sahi mi?
 



     İşte kitapta böyle bir belirsizlik söz konusu. Ana karakter bir tür hastalık/fiziksel bozukluk ile doğuyor. Babası da (cerrah ve gerçek bir manyak olan babası) ona organ nakli yapıp "her gün" alması gereken (iğne yoluyla) bir ilaç veriyor. İlacın içinde ne var? Tüm bu manyak deneyler nasıl oluyor? Bir insan nasıl yaratılar yapabilir? Kitabın tam olarak paranormal olmaması ve bu sorular cevapsız kalması bana saçma geldi. Bunları açıklayamayacağını anlıyorum ama yine de saçmaydı ve beğenmedim.
 

PUANLAMA:

 
2 Taç: Beğenmedim. Zaman kaybı.

 
Ortalamanın altında bir kitaptı. Okumasam da olurmuş. Seriye devam etmeyi düşünmüyorum. Bana göre değil.