30 Ağustos 2013 Cuma

"Tutkulu Notalar (Olivia Cunning)" Kitap Yorumu



KİTAP KÜNYESİ:


Kitap Adı: Tutkulu Notalar
Özgün Adı: Backstage Pass
Seri: Günahkarlar Turnede #1
Yazarı: Olivia Cunning
Çevirmeni: Tuba Özkat
Yayınevi: Ephesus
Türkiye Yayın Tarihi: 5 Mayıs 2013
Sayfa Sayısı: 431
Piyasa Fiyatı: 20.00 TL
Goodreads: 4,09




ARKA KAPAK:



Müzik hiç bu kadar ateşli olmamıştı!
Sahnelerin en seksi metal grubunun baş gitaristi Brian Sinclair, yaratıcılık kıvılcımını kaybettiğinde, bastırılmış dehasını ortaya çıkarabilmek için grubunu tutku dolu gecelere sürükleyecekti.
Tutkulu notaları ortaya çıkaran kadın...

Seksi psikolog Myrna Evans Günahkârlar ile birlikte tura çıktığında, gruptaki herkes onu baştan çıkarmaya çalışır ama Myrna'nın elde etmek istediği tek adam Brian'dır.

İki aşığın çılgın ve dizginlenemez tutkuları, onları yepyeni bir boyuta taşırken kendilerini sınırsız arzu ve günahlarla dolu bir turnede bulacaklardı...
Ve artık siz de bu ritmin esiri olacaksınız !


BENİM YORUMUM:



     Normalde erotika en sevdiğim tür sayılmaz, kitabın çok büyük bir kısmı cinsel sahnelerle dolu olduğu için doğru dürüst konuşmaların ve olayların yaşandığı fazla sayfa kalmıyor ve sıkılıyorum.

     Ama her fırsatta belirtmeyi çok sevdiğim gibi, kitapları sevdiğim kadar müziği de severim, tabii ki en sevdiğim iki şeyi birleştiren bu yazarın kitabını merak etmeyecek değildim.

     O yüzden bir istisna yaparak kitabı okumaya karar verdim ve pişman da değilim.

     Kitapta çok fazla cinsellik olduğunu söyleyenler haklı. Evet, var, ama kitabın kapağından veya arka kapak yazısından erotik türüne girdiğini anlayın artık zaten.

     Bir de homofobik falansanız, okumaya dayanamayacaksanız tavsiye etmem... Bana da tuhaf fantezileri ve her dakika soluğu yatakta almaları çok cazip gelmiş değil, ama eşcinsellerle veya biseksüellerle bir sorunum yok ve kitabın çok eğlenceli olduğu da görmezden gelinemez bir gerçek.

     Kitabın başlangıcında üniversitede cinsellik profesörü olan Myrna Evans konferans için gittiği sıkıcı bir yerde çok sevdiği Günahkarlar grubunun beş üyesiyle karşılaşıyor.

     Grubun üyeleri: Sed Lionheart (vokalist), Brian Sinclair (başgitarist), Jace Seymour (basgitarist), Trey Mills (ritim gitaristi), Eric Sticks (baterist).

     Sed: Eskiden bir sevgilisi olmuş, terk edilmiş, çok acı çekmiş ve hayatının geri kalanını tek gecelik ilişkilerle geçirmeyi planlayan tipik rock yıldızı.

     Brian: Umutsuz romantik. Aralarında en kolay aşık olanı. Myrna'ya birinci günde mi ne aşık oldu.

     Jace: Dıştan bakınca sevimli, masum, sessiz ve aralarında yaşça en küçüğü. Ama içinde tuhaf zevkleri olan bir sosyopat yatıyor.

     Trey: Biseksüel olanları. Biraz tuhaf bir karakter.

     Eric: Bence aralarında en yeteneklileri ama zavallı çocuğu baterinin arkasına atıyorlar. Sanırım aralarından favorim.

     Kitaptaki diyaloglar falan hoşuma gitti, özellikle Myrna ve tüm grup üyeleri beraberken. Eric'in çocuklukları ve komiklikleri, Brian'ın kıskançlıkları ve duygusallıkları, Jace'in utangaçlıkları ve sosyopatlıkları, Trey'in sigaradan uzak durma çabaları ve kiraz takıntısı, Sed'in küfürleri ve çapkınlıkları birleşince eğlenceli şeyler ortaya çıkıyor.

     En çok da konser sahnelerine bayıldım. Yazar konserleri o kadar güzel anlatmış ki o atmosferi oturduğunuz yerden hissedebiliyorsunuz. Ben gözümde kapağın üst kısmındaki gibi ışıklandırılmış, ama daha geniş bir sahne canlandırdım. Grubun ismi bile havalı: Günahkarlar. Gerçek olduklarını düşünsenize.

ALINTILAR:

 


"Tanrım, bok gibi görünüyorum."
"Ben herhangi bir değişiklik fark etmedim."
Brian sağ elinin ortasındaki üç parmağını havaya kaldırdı.
"Satır aralarını oku, pislik."
Eric normalden daha şaşkın görünüyordu. "Okumayı hiç öğrenmedim."
"İşte sana yardımcı olayım." Brian yüzük parmağını ve işaret parmağını indirdi ve orta parmağını havada tuttu. "İşaret dilini biliyor musun?"
"Hayır. Üzgünüm."
(Brian ve Eric, sf. 19-20)


"Bütün kanın aşağıdaki, daha küçük başında olunca fazla iyi düşünemiyorsun."
"Daha küçük derken?"
(Myrna ve Brian, sf. 239)


Myrna'nın kaşları imalı bir şekilde havaya kalktı. "Canavar'a binebilir miyim?"
Brian parmak uçlarını genç kadının alnına koydu. "Canavar'a binebilmek için en az bu boyda olmalısın."
"Bunun için uygunum gibi görünüyor."
"Ona bindiğiniz süre boyunca eşyalarınızı rehinde bırakın ve kollarınızı ve bacaklarınızı içeride tutun."
(Myrna ve Brian, sf. 246)


"Üniversiteye gittin mi?"
"Bir dönemliğine."
"Alanın neydi?"
"Çoğunlukla, kızlar."
(Myrna ve Brian, sf. 272)


"Ne derler bilirsin. Ayrılık kalbi güçlendirip büyütürmüş."
"Eğer benim kalbim biraz daha büyürse, göğsümden fırlayıp seninkine girecek."
(Myrna ve Brian, sf. 325)



PUANLAMA:


4 Taç: Bence gayet güzeldi. Şöyle bir düşünüp alın.


Olayların çok aceleye bindirildiğini düşündüm. Onun için bir puan kırdım. Güzeldi ama.