31 Aralık 2015 Perşembe

2015'te Okuduğum En İyi Kitaplar

     Goodreads'e göre yıl boyunca 33 kitap okumuş oluyorum. Ama aralarında mecburiyetten okuduğum saçma kitaplar ve novellalar var. O yüzden en iyi kitaplar yazısı yazmayı düşünmüyordum ama 2014'te Okuduğum En İyi Kitaplar yazısında bunu sonraki senelerde de yapacağımı söylemişim ve bir yaş küçük, masum Doğa'yı bir hayal kırıklığına daha uğratamam. Ama en sevdiğim on değil, beş kitabı sıralayacağım. Bu yıl çok az güzel kitap okumuşum. Saçma bir yıldı. Dizi izlemekten başka bir şey yapmadım. (Yayınlamadan önce son bir düzenleme: Şu an bundan sonra gelecek olan yazıyı yazıyorum ve onda bunun tam tersini söyledim, saatler içinde kendime ve dünyaya bakış açım değişti.) Artık çok da önemli değil.
 
     Kitapları geriden sıraladım ama TAMAMEN her birini okuduğumda aldığım zevke göre. Kitap Hırsızı'na yorumumda "yeni favori kitaplarımdan biri" demiş olmama rağmen diğerlerinden geride mesela. Şöyle bir düşününce yıl boyunca gerçekten zevk alarak kitap okuduğum çok az an olduğu için bu sefer kitapları, hangisini daha iyi bulduğuma göre değil, hangisinden daha çok zevk aldığıma göre sıralamayı seçtim. Yorumunu yaptıklarımın başlıklarına tıklayabilirsiniz.
 
     Son bir şey, şu an birkaç saat içinde yayınlamayı düşündüğüm başka bir yazı daha yazıyorum. Uzun bir yazı. Öğrenmek istemediğiniz ne kadar şey varsa klavyeye kusacağım. O yüzden bunu bilerek kısa ve sıkıcı tuttum. Kitap isimlerini yazıp geçiyorum.
 
 



















 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 
3. Hayvan Çiftliği
 
 


















2. Azkaban Tutsağı