7 Aralık 2015 Pazartesi

"Yeni Bir Umut - Colleen Hoover" Kitap Yorumu

 
KİTAP KÜNYESİ:
 
Kitap Adı: Yeni Bir Umut
Özgün Adı: Losing Hope
Seri: Umutsuz #2
Yazarı: Colleen Hoover
Çevirmeni: Kübra Tekneci
Yayınevi: Epsilon
Türkiye Yayın Tarihi: Nisan 2014
Sayfa Sayısı: 375
Piyasa Fiyatı: 20.00 TL
Goodreads: 4.46
 
 
 
 
ARKA KAPAK:
 
HAYATINI ÖZGÜRCE YAŞAMAK İSTİYORSAN ÖNCE GEÇMİŞİNLE YÜZLEŞMELİSİN…UMUTSUZ, Sky’ın hikâyesiydi.
Şimdi olaylara Holder’ın gözünden bakmanın zamanı.

Yeni Bir Umut’ta, Sky’ın çocukluğunda yaşanan olayların Holder’ı ve ailesini nasıl etkilediği gözler önüne serilirken, bir yandan da bu iki yaralı ruhun birbirini nasıl iyileştireceğine tanık olacaksınız.
 

BENİM YORUMUM:
 

     Yeni Bir Umut'u yorumlamadığımı unutmuştum. Yorumlanacak bir yanı da yoktu zaten. Ama yine de buradayım çünkü yazacak başka bir şeyim yok. Okuldan çok sıkıldım, hiçbir şey yapmamama rağmen sürekli yorgun ve uykusuzum ve son bir aydır bütün zamanımla enerjimi dizi izlemek için kullanıyorum. Benden nefret etmeyin çünkü kitap yorumlarını çoğunlukla sizin için değil kendim için yazdığımı defalarca söyledim ve kendimi bir şeyler yazmak için zorlayarak sizi de sıkmak istemiyorum. O yüzden dünyanın geneline duyduğum kayıtsızlık geçtiğinde ve başkalarını da heyecanlandırabilecek kadar kitaplar hakkında heyecanlandığımda yazı yazmak istiyorum. Belki yeni kitaplar almam gerekiyordur. Suçu üzerine atabileceğim başkası var mı bir bakayım, belki size yüklerim.
 
     Konuyu anlatma işini aradan çıkarayım önce. Sky hayatını annesinin gözetiminde geçirmiş, internet erişimi ya da cep telefonu bile olmadan evde eğitim alarak büyümüş bir kız. Holder ise onu gördüğü andan beri tuhaf davranarak peşinde dolanan bir manyak. Ya da en azından Umutsuz'un ilk birkaç bölümü böyle geçiyor. Konuyu Yeni Bir Umut'a göre anlatmadım çünkü anında Umutsuz'dan spoiler vermiş olurum. Ve evet, okuyacaksanız kesinlikle sırasıyla okumanız gerekiyor.
 
     Yeni Bir Umut'u çok çabuk okudum çünkü bomboş bir kitaptı. Umutsuz'u yeniden okumak gibiydi. Bu yeni yetişkin yazarları neden her şeyi seri yapmaya çalışırlar anlamıyorum. Aynı kitabı iki tarafın da bakış açısından yazmak, kız karakterin en yakın arkadaşının hikayesini anlatmak gibi yöntemlerle bir sürü gereksiz kitap çıkarıyorlar. Bir de şu arka kapaktaki "Şimdi olaylara onun gözünden bakma zamanı!" "Kafanızdaki soru işaretleri siliniyor!" tarzı saçmalıklar yok mu... Oralarda bir yerde bu yazıyı okuyan, hala kurtarabileceğim bir ruh varsa Yeni Bir Umut'u okumasın.
 
     Aslında böyle gereksiz bir kitap olacağını ben de biliyordum ama yine de okudum çünkü kendime engel olamıyorum. Serileri nadiren bırakırım ama bıraktıklarım da iki kitaplık değildir zaten. Ama siz böyle değilseniz beni dinleyin.
 
     Umutsuz'u beğenmiştim aslında. Dört vermiştim. Ama Yeni Bir Umut'u okurken karakterlerden de hikayeden de soğudum. Kitaptaki üç kadın karakterin de aynı şeye maruz kalmasına rağmen hiçbirinin bir şey yapmamasına çok sinirlendim. Hope'un bir erkeğe karşı kendini savunmak için başka bir erkeğin yardımına ihtiyaç duyması düşüncesi beni çok rahatsız etti. Yazar etkili ve dramatik olabilecek bir hikayeyi uzatmış ve gerçekçiliğini öldürmüş gibi geldi. Aynı sıkıcı ve uzun konuşmaları ikinci kez okumaya katlanamadım. Kitabı da o yüzden hızlı okudum. Bu işkenceden olabildiğince çabuk kurtulmak istedim.
 
     Alıntı yok. Komik sayılabilecek birkaç yer vardı ama onlar da Umutsuz yorumumun alıntılarında var. Yazar kitabı yazarken Umutsuz'u olduğu gibi kopyalayıp onun üstünde değişiklikler yapmış sanırım. Tatlı Bela-Ayaklı Bela olayında böyle rahatsız olmamıştım çünkü yazar en azından bir kitapta kısaca bahsedilen olaya diğer kitapta ayrıntı verip, birinde uzun uzun anlatılan olayı diğerinde kısaca özetlemişti. Ayrıca Ayaklı Bela karakterleri biraz daha sevmemi sağlamıştı. Bu kitapsa zaten bilmediğim hiçbir şey sunmadığı gibi beğendiğimi düşündüğüm bir hikayeyi mahvetti.
 
     Umutsuz'la ilgili düşüncelerimin tamamen değiştiğini ya da artık Colleen Hoover okumayacağımı söylemiyorum. Hikayenin kendisiyle ve karakterlerle ilgili düşüncelerim değişti ama yazarın hala denemek istediğim kitapları var. Sonuçta bir iyi bir kötü kitabını okudum. Daha doğrusu bir iyi kitabını iki kere okudum, beğendiğim ve nefret ettiğim iki farklı bakış açısıyla. Bundan sonra sadece bir kez yazdığı bir kitabına göz atacağım.
 
PUANLAMA:
 
2 Taç: Sevmedim. Zaman kaybı.
 
Tam olarak zaman kaybıydı cidden. Yeni yetişkin yazarlarının aynı hikaye üzerinden daha çok para kazanma çabasının tipik bir örneği.