30 Ekim 2015 Cuma

Would You Rather / Hangisini Seçerdiniz 2.0


     Selam dünyalılar. Yeni Bir Umut'u yorumlayacaktım ki uzun zamandır yorum dışında bir şey yazmadığımı fark ettim ve ben de dahil olmak üzere herkes bundan sıkıldı. Ama aklıma yazabileceğim başka bir yazı gelmedi ve artık herkes video çektiği için kendimi geride kalmış ve eski kafalı hissediyordum ve artık pek fazla tag/mimle de karşılaşmıyorum ve karşılaştıklarım da yabancı booktuberlardan uyarlanmış şeyler oluyor o yüzden böyle bir şey yaptım.
 
     Bu yazımda "Hangisini Seçerdiniz" adlı, yine yabancı booktuberlardan uyarlanmış bir tag yapmıştım. Bir başka booktuber onun 2.0 versiyonunu yapmış. Aslında yapalı bayağı oldu ama az önce Kat'in videosunu izledim. Bildiğim kadarıyla henüz kimse bu versiyonu Türkçe'ye uyarlamadı. Biraz değişiklik olarak mükemmel bir fikir gibi göründü.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
     Would You Rather fikrinin orijinal sahibi Rachel Reads, şu an gördüğünüz versiyonunu yapansa steakuccino. İkisinin de videosunu izlemedim ama fikri asıl bulanların videolarının linkini vermeden başka bir dile uyarlamak yanlış geldi. Yine de tuhaf. Kendi kendime soru sorup cevaplıyormuş gibi hissediyorum. Neden hala konuştuğumu da bilmiyorum. 
***
 
1- Sadece yorum yazıları yazmak mı yoksa sadece tag yazıları yazmak mı?
Orijinalinde video diyordu ama ben video yapmadığım için yazıya çeviriyorum. Dediğim gibi zaten artık sırf yorum yazıyorum resmen. Yorum yazmayı seviyorum, çok zamanımı alsa da. Onu seçeceğim.
 
2- Filmleri daima kitaplardan önce izlemek mi yoksa asla izlememek mi?
Sırf merakımdan birinciyi seçer ve filmi olan bütün kitapların tadını kaçırırdım.
 
3- Okuduğun her kitabın olduğu bir listen olması mı (Goodreads gibi) yoksa ilk favori kitabının fiziksel bir kopyasına hala sahip olmak mı?
"İlk favori kitabım" ne bilmiyorum. Kendi isteğimle okuyup bitirdiğim ve beğendiğim (ve altmış sayfalık olmayan) ilk kitaptan bahsediyorsak şu an zaten kitaplığımda ama olmasa eksikliğini fark etmezdim. Bir şeyleri unutmaktan nefret ettiği için saplantılı bir şekilde her şeyin listesini tutan insanlardan olmama rağmen okuduğum kitapları listelemiyorum çünkü bunun için Goodreads ve... ah, kitaplığımın kendisi var ama kafama silah falan dayalıysa liste hazırlayabilirim.
 
4- Booktuber olmayan okuyuculardan oluşan aktif bir kitap kulübün olması mı yoksa en sevdiğin booktube arkadaşınla yılda bir kez yemek yemek mi?
Dediğim gibi bu tag aslında booktuberlar için hazırlanmıştı. Onu blogger olarak düşünsek bile aranızdaki en asosyal insan olduğum için tek bir booktuber/blogger arkadaşım yok. Kitap kulübü de istemiyorum. Beni rahat bırakın.
 
5- Okumak istediğin her şeyi okuyacak zamanın olması mı yoksa okumak istediğin her şeyi alacak paran olması mı?
Zamanım olunca isteğim de olacak mı? Yoksa bütün boş zamanımı dizi izleyerek mi geçireceğim? Ayrıca bu kütüphaneden kitap almam anlamına mı gelecek çünkü bu beni öldürür. Ya da ikincisini seçip ölümsüz olabiliyor muyum? Bilmiyorum. Kendi kendimi mimlediğime göre cevaplamama hakkına sahibim.
 
6- En sevdiğin kitabın film uyarlamasında oynayacak oyuncuları seçmek mi yoksa senaryoyu düzenleme gücün olması mı?
Senaryosenaryosenaryo. Seçtiğim oyuncuların role uygun olması düzgün oyunculuk yapabildikleri anlamına gelmez ve hem senaryo hem oyunculuk berbatsa "Neyse en azından kız sarışındı" demem.
 
7- En sevdiğin kurgusal süper güce sahip olmak mı yoksa en sevdiğin kurgusal teknolojiye sahip olmak mı?
Elbette süper güç. Aşırı güçlü, hızlı, zeki olan, uçabilen, büyü yapabilen ve insanları bir şeyler yapmaya zorlayabilen zalim bir zaman yolcusu olmak ve kanatlarıyla güneşi engelleyen ürkütücü ejderhamla bulutların üzerinde süzülürken çikolatalı süt içmek istiyorum.
 
8- Ortalama bir sonu olan harika bir kitap okumak mı yoksa harika bir sonu ortalama bir kitap okumak mı?
Filmlerden bahsediyor olsaydık ikinciyi söylerdim. Ama kitap okumak daha fazla enerji ve zaman isteyen bir iş. Harika bir son uğruna bütün bir kitabı okumak istemeyebilirim. Ama bir serinin ilk kitabıysa ve o harika son başka harika şeylerin başlangıcıysa olur.
 
9- Hareket eden bir araçta okuyamamak mı yoksa uzanarak okuyamamak mı?
Arabada zaten okuyamıyorum. Oturarak da okuyamıyorum. Oturarak okumam gerektiğinde adeta kitabın içine girerek okumak zorunda kalıyorum. O yüzden birincisi.
 
10- En sevdiğin kitabı veya seriyi sil baştan okuyabilmek mi yoksa en büyük hayal kırıklığını hiç okumamış olabilmek mi?
İkisini de istemezdim. Öncelikle, berbat bir kitabı bitirmek ve hayal kırıklığına uğramak için o kadar zaman ve enerji harcamışım ve bunu geri mi alacağım? Çok saçma. Berbat bir kitap okumuş olmak demek, aynı berbat kitabı bir daha okuman gibi bir olasılığın olmaması demek. Ve sevdiğim bir kitabı şimdi sil baştan okusam beğenmeyebilirim. Mesela bunca insan Harry Potter'ı ilk kez otuz yaşında okumuş olsaydı aynı zevki alırlar mıydı? KARAKTERİN GEÇMİŞE GİDİP BİR ŞEYİ DEĞİŞTİREREK DÜNYANIN SONUNU GETİRDİĞİ FİLMLER SİZE HİÇBİR ŞEY ÖĞRETMEDİ Mİ KÜÇÜK SEFİL İNSANLAR?
 
Bonus: Hogwarts'ta yaşamak mı yoksa Orta Dünya'da yaşamak mı?
Öğrenciliği seçtiğime inanamıyorum ama Hogwarts. Orta Dünya'yla ilgili bilgili olduğum söylenemez çünkü sadece Hobbit'in yarısını okudum (hatalı bir basım almışım ve yenisiyle değiştirmeye üşendiğim için devam edemiyorum) ve filmleri yarım yamalak izlemiş olsam da hiçbirini beğenmedim. Ve Hogwarts'ta yanlış gidebilecek o kadar çok şey var ki. Gecenin bir yarısı okulu gezmeye çıkıp kaybolabilirim, öğretmenlere sayısız şaka ve saygısızlık yapabilirim, hatta yasaklı bir büyü yapıp Azkaban'a atılabilirim. Hayatın anlamı böyle küçük zevklerde gizlidir.
 
***
 
     Bloğum çok gri ve ölü görünüyor. Birkaç değişiklik yaptım ama tek bir yere renk eklediğimde bile çok tuhaf ve aykırı duruyor. Her yere renk eklemem ve bunun için de şablondaki pek çok şeyle oynamam lazım. Ve bunun için de sahip olmadığım iki şey gerek: Zaman ve yetenek.

     Hiçbirinizi mimlemiyorum çünkü bu yazının tek varoluş amacı artık yorum dışında bir şey yazmak istemem. Ama çok istiyorsanız yapabilirsiniz. Ve sizi mimlediğimi söyleyebilirsiniz. Çünkü ikimiz de biliyoruz ki şu an bunu okuduğunuza göre yapacak daha iyi bir şeyiniz yok.