10 Ekim 2015 Cumartesi

"Sert Rock - Olivia Cunning" Kitap Yorumu

 
KİTAP KÜNYESİ:
 
Kitap Adı: Sert Rock
Özgün Adı: Rock Hard
Seri: Günahkarlar Turnede #2
Yazarı: Olivia Cunning
Çevirmeni: Tuba Özkat
Yayınevi: Ephesus
Türkiye Yayın Tarihi: Eylül 2013
Sayfa Sayısı: 427
Piyasa Fiyatı: 20.00 TL
Goodreads: 4.13

 
ARKA KAPAK:
 
Metal vokalisti Sed Lionheart yalnızca sesini kullanarak binlerce kadını çılgına çeviren bir rock yıldızıdır. Ne var ki, Jessica'yı kaybettiğinden beri kendisini tutkulu hissedebildiği tek yer sahnelerdir.

Hukuk fakültesinde okuyan Jessica, kalbi paramparça olsa da Sed'le olan ilişkisini sonlandırarak kendi çabalarıyla başarıya ulaşmakta kararlıdır. Ancak önceden tahmin edemediği bir gerçek vardır; etrafındaki hiçbir erkek Sed'in yerini dolduramayacaktır.

Dizginlenemeyen arzular, kalabalıklar içindeki ahlaksız yakınlaşmalar ve tüm bu yaşananların alevinde parlamak üzere olan skandallar... Hazır mısınız?

"Bu seri bir efsane olacak!"
Goodreads

"Bir heavy metal grubunun sahne arkası dünyasına erotik bir baskın..."
Fresh Fiction
 
BENİM YORUMUM:

 
     Of amma çok kavga ettiler.
 
     ***
 
     Sert Rock başladığım halde aylardır tek sayfa okumadığım kitaplardan biriydi. Nihayet bitti. Aynı anda beşten fazla kitap okumamalıyım belki de.
 
     Sert Rock, Günahkarlar Turnede serisinin ikincisi; her kitap Günahkarlar adlı rock grubunun bir üyesini anlatıyor. Bu Sed'in hikayesi, vokalist. İlk kitapta Sed'i iki yıl önce kalbini kıran Jessica'dan sonra asla aşık olamamış, şimdi de her gün başka biriyle yatan ve kimsenin ona ulaşmasına izin vermeyen biri olarak tanımıştık.
 
     Kitabın ilk bölümü ayrılışlarını anlatan bir geriye dönüş. Onu okuduğumda Sed'i yumruklamak istedim. Ayrılıklarına sebep olan kavgada tamamen ilk kitapta o kadar kötülenen Jessica haklı ve olaylar hiç de anlattığı gibi gerçekleşmemiş.
 
     Sonra günümüze geçiyoruz ve grup üyeleri, Brian'ın bekarlığa veda partisi için bir striptiz kulübüne gidiyorlar. Striptizcilerden birinin Jessica olduğunu fark etmeleri uzun sürmüyor. Sed'in bir anda delirmesi üzerine bütün grup üyelerinin dahil olduğu büyük bir kavga çıkıyor.
 
     Bu kavga Jessica'nın kovulmasına yol açınca Jessica Myrna'nın yanında çalışmaya başlıyor. Sed'le birbirlerine "Ah neyse seni görmezden geleceğim", "Ne dedin duymadım seni görmezden gelmekle meşguldüm" yapıyorlar. İki saniye sonra sevişiyorlar.
 
     En başta Jessica'yı çok sevdim. Çok güçlü ve bağımsız ve harikaydı. Sed'i gördükten iki saniye sonra üstüne atlayana kadar. Sed'in söylediği ve sinirlenmesini gerektirecek şeylere sesini çıkarmadığı ama çok küçük şeylere alındığı oldu. Dengesiz bir karakter ama nefret etmiyorum. Keşke baştaki "Sed'den intikam alacağım" halinin "Seni sevmekten asla vazgeçmedim"e dönmesi bu kadar kısa sürmeseydi.
 
     Sed'in göründüğünden hassas olduğunu biliyordum ama bu kadar "Ah gözlerime yaşlar doluyor onu çok seviyorum" olmasını beklemiyordum. Jessica ne zaman bir şeye sinirlenip gitse, geri dönmesinden önceki birkaç saati "Ühü ühü lütfen dönsün" diye geçirmesi acınasıydı açıkçası. Aynı Myrna'yla Brian gibiler. Ezikler.
 
     Minik spoiler başlar.
 
     Sondaki evlenme teklifi üzerine bahis olayı çok eğlenceliydi ama umarım her kitap evlenme teklifiyle bitmez. Lütfen. Goodreads'e göre ilk beş kitaba evliliklerini ve bebeklerini anlatan roman ve novellalar eklenmiş. Tanrım bizi serilerini uzatan yeni yetişkin ve erotika yazarlarından koru.
 
     Minik spoiler biter.

 
     Yine de Sed'i Brian'dan çok sevdim. Muhtemelen herkesi Brian'dan çok seveceğim. O mal adam  Myrna'ya tanıştıkları gün aşık olmuştu. Favorim Eric ve daha onun kitabını okumadım bile. Eric'i baterinin arkasına atmalarına çok sinir oluyorum. Gruptaki herkesten daha yetenekli o.
 
     Sırada Jace var. Jace'i de merak ediyorum ama bdsm hiç ilgimi çekmiyor.
 
     Neyse. Hoştu işte. Bazen sıkıldığım oldu. Biraz dengesiz bir tempoda gitti. Bazen seriyi kurtaran şeyin karakterler olduğunu düşünüyorum. Ama ilk kitap kadar olmasa da eğlenceliydi. Favori alıntım şu:
"Did you piss your pants, Eric?"
"Sed did it."
"Sed pissed your pants?" Trey shook his head slightly. "Man, that takes pissed off to a whole new level."
"I think that's pissed on, not off," Brian said.
 

     Ama çevrilmiş hali (altta son alıntı) bu kadar mükemmel değil. Gerçi bu doğru dürüst çevrilemezdi. Yine de genel olarak çeviriyi beğenmedim. Keşke yayınevleri çevirmenlerin yabancı diller kadar ana dillerini de bilmelerine dikkat etse. Anlatım bozuklukları millet, anlatım bozuklukları.
 
 
 
ALINTILAR:
 
"Seni bekleyeceğim."
"İlgilenmiyorum."
"Tabii ki ilgilenmiyorsun. Asla kimseyle ilgilenmedin ki. Sadece şerefsizlerle çıkarsın, haklı mıyım?"
... "Bu nasıl bir soru böyle?"
"İyi, akıllı ve güzel." ... "Sadece şerefsizlerle çıkan bir kadının tarifi."
Jessica'nın gözleri kısıldı. "O zaman neden seni reddedip duruyorum?"
(sf. 12)
 
Sed genç kızın alnını öptü. "Seninle ilgili nefret ettiğim şey ne biliyor musun?"
Garip bir duygu soluğunu keserken Jessica kaşlarını çattı. "Ne?"
"Beni çok iyi tanıyorsun."
"Benim seninle ilgili nefret ettiğim şey ne biliyor musun?"
"Ne?"
"Her şey."
(sf. 119)


"Pekala, benim bir pislik olduğumu düşünenler listesine Brian'ı da ekleyebiliriz."
"O bir liste değil, Sed. Ona telefon defteri deniliyor."
(sf. 318, Sed ve Trey)


"Jace nerede?"
"Söylemedi," dedi Eric. "Yemin ederim, o adam uluslararası bir casus. Canının istediği gibi gelip gidiyor. Kimse onu takip edemiyor. Büyük ihtimalle yine şu dominatriks hatunla birliktedir. Ya da Meksika sınırından domates kaçırıyordur."
(sf. 376)


"Altına mı işedin Eric?"
"Sed yaptı."
"Sed senin pantolonuna mı işedi?" Trey yavaşça kafasını iki yana salladı. "Adamım, bu birisini kızdırmayı bambaşka bir boyuta taşır."
(sf. 377)
 
 
PUANLAMA:
 

3 Taç: Ortalamaydı. Okumasan da olur.
 
Günahkarlar Turnede serisi yeni yetişkin değil, erotik türüne giriyor. Bunun farkında olarak okuyun. Erotik seviyorsanız ilginizi çekebilir. Gerçi erotik romans konusunda benden çok daha bilgili olan bazı kişilerden pek olumlu yorumlar duymadım. Bilmiyorum. Kafamı karıştırıyorsunuz küçük insanlar.