3 Ekim 2014 Cuma

Kitap Alışverişi #6


     Biliyorum, biliyorum. Daha okumadığım bir sürü kitabım var ve ben yeni kitap alıyorum. Ama çok güzeller ve aralarında yeni çıkanlar var ve bazılarını okul için aldım o yüzden susun. Her şeyin mantıklı bir açıklaması var.
 
     Buse'yle ve Düşlem'le The Maze Runner'ın filmine gitmiştik (Sona filmden bahsettiğim çok kısa bir bölüm koyacağım). VE D&R GÖZLERİMİN ÖNÜNDEYDİ. Mantıklı açıklamam bu.
 
     Üstteki resimdekilerin ikisi hariç tamamını oradan aldım. Bir de aralarında Don Kişot'un olduğunu hayal edin. Bunun da mantıklı bir açıklaması var.


 
     Direniş'i aldım çünkü o Direniş. Okumaya kıyamıyorum o ayrı. Hem beklediğim epik finali alamamaktan korktuğum, hem de bitmesini istemediğim için. Sonlayanlar, Başlayanlar'ın ikincisi. Bu kitabı çok uzun süredir bekliyordum. Bir de Monsters'ı çevirsen harika olacak Dex.


 
     Halka, Yaratıcı'nın ikincisi. Dex son zamanlarda devam kitapları çıkarmaya başladı. Umarım böyle devam ederler. Bir de Karanlık Zafer'i (Ölümcül Merhamet'in ikincisi) almayı çok istemiştim ama yoktu. Neyse. Hep Seni Bekledim, Jen'in çevrildiği halde okumadığım -Direniş hariç- tek kitabı. Kış Güneşi'ni okudum ama hiç sevmedim, umarım bu daha güzel olur. Ayrıca ben neden Direniş'le Hep Seni Bekledim'i yan yana koymamışım? Yayınevi-yazar-boyut düzeni yapmaya özen göstermiştim halbuki. Yapabiliyorsanız onları yan yana hayal edin.


 
     Kılıçların Fırtınası, Buz ve Ateşin Şarkısı'nın üçüncü kitabı. Bunları Düşlem istedi. Ben daha birinci kitaptayım çünkü, biliyorsunuz. Olsun, okuyacağım zaman kolayca ulaşabileceğim bir yerde durması iyi olacak. Artı, Düşlem dünyanın en tatlı insanlarından biri ve hepimiz onun isteklerine boyun eğmeliyiz.

 
 
     Bunları okul için okuyacağımızı söylemiştim. Çoğu kişi Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz'a başlamış bile. İlk kez çoğunluğun kitap okumayı sevdiği bir sınıftayım bu arada. Ortama biraz daha alıştım sayılır. Sürekli kitap okumamı garipseyen kimse olmaması çok hoş bir hismiş.

 
 
     İlk Aşk için biraz geç kaldığımın farkındayım. Ama John'un okumadığım kitaplarının azalmaya başlaması büyük bir risk. Will Grayson, Will Grayson çevrilecek, Let It Snow'u İngilizce okuyacağım (çünkü Türkçe edisyonunun kapağından nefret ettim) ve sonra bitecekler. Ben bunları yavaş yavaş okumaya çalışırken John da yeni kitabının üzerinde çalışsın. Planım bu. Alev Deneyleri ve Son İsyan, filmine gittiğimiz Labirent: Ölümcül Kaçış'ın diğer kitapları. Yakın bir zamanda okumam sanırım.


 
     Biz Maze Runner'a gittiğimizde Eğer Yaşarsam da gösterimdeydi. Sanırım hala gösterimde. Filmi çıkmadan iki kitabı da okuma planlarım vardı aslında ama geç kaldım çünkü okunacaklar listem çok kabarık.

 
 
     Belalı Düğün, Tatlı Bela'nın üçüncü (edit: iki buçuğuncuymuş) ve gerçekten umuyorum ki son kitabı. Sırf merak ettiğimden okuyacağım. Üçüncü bir kitap olması bana çok saçma geldi çünkü. Ayrıca kitabın adından ve kapağından nefret ettim. İlk Bakışta Aşkın İstatistiksel Olasılığı'nın çevrildiğini bilmiyordum. İngilizce versiyonu okunacaklar listemin gerilerinde bir yerdeydi. Neden bilmiyorum ama çevrilmiş olarak orada öylece durup masum masum bana baktığını görünce almam gerekiyormuş gibi hissettim. Beni hayal kırıklığına uğratma tatlı kitap. Gölge Öpücük de Vampir Akademisi'nin üçüncüsü ama ikinciyi daha okumadım.

 
 
     Son olarak Don Kişot ve mantıklı açıklaması. Bu resmi dün çektim. Diğerlerini dünden önce çekmiştim ama yazıyı yayınlamaya vaktim olmamıştı çünkü matematikten bayramın sonuna kadar yapılacak sonsuz soruluk bir ödevim var. (Ciddiyim. O soruların çözdükçe çoğalmadığını ispatlayamazsınız.) Don Kişot dün kargoyla geldiği için sonradan onun da resmini çekeyim dedim. O yüzden en üstteki resimde yoktu.

...ve The Maze Runner
 
     Bir ilk gerçekleşti ve filmi kitaptan daha çok sevdim. Kitapta hemen hemen her bölüm heyecanlı bittiği için bir süre sonra hep bir şeyler beklemeye başladığımdan bende beklenen etkinin tersini yapmıştı, kitabı elime alasım gelmemişti.
 
     Filmde böyle değildi. Sürekli bir şeyler olması daha güzel olmasını sağlamıştı. Ve daha komikti. Kitap komik değildi aslında.
 
     Şunu bilin ki kitapla film birbirinden çok farklı. Bayağı değiştirmişler. Ama ben beğendim. Değiştirilen çoğu sahne daha iyi olmuştu. Ama sonlardaki kaçış sahnesini fazla basitleştirmişler, orijinali çok daha iyiydi.
 
     Kitabı okumayacaksanız da filme göz atabilirsiniz. Sırf Dylan O'Brien için bile olsa.