24 Ekim 2014 Cuma

Biraz Müzik Biraz Ben


 
     Biraz Müzik Biraz Ben'e mimlenmişim. Kitap Tanrıçası'na teşekkür ederim *-* Enteresan bir mim olacak. Biliyorum, içten içe hepiniz müzik zevkime bayılıyorsunuz. Hadi bunu okurken çalma listemi açıp yine dinleyin. Yapmak istediğinizi biliyorum.
 
1. Müzik denildiğinde aklınıza gelen ilk kelime?
İp atlamak? Yukarıdaki sevimli şey tüm dikkatimi dağıtıyor. Etkileyici bir şey söylemem gerek sanırım. Dediğimi hayal edin.
 
2. Hiç müzikten bıktığınız oldu mu? Ya da dinlemeye ara verdiğiniz?
Bazen çok hasta oluyorum. Yerinizde duramadığınız için sürekli hareket ettiğiniz ama herhangi bir şey yapmak istemediğiniz, bu yüzden uyumaya karar verdiğiniz ama uykuya dalma süreci de bir şey yapmak olduğundan uyuyamadığınız türden bir hastalıktan söz ediyorum. Acıdan başka bir şey düşünemediğiniz. O zamanlarda birisi müzik açtığında veya ses içeren herhangi bir aktivite yaptığında kafasına bir şey yiyebilir.

3. Hayatınız boyunca hayran olduğunuz bir ses sanatçısı oldu mu? Posterlerini odanıza astığınız, fan dediğiniz türden yani?
Evet. Avril Lavigne. Posterlerini asla asmadım, kocaman bir dosyada sakladım. O dosya hala duruyor, hala yüzden fazla şarkısını biliyorum ve kim ne derse desin Avril'ı hala seviyorum. Beş-altı yıldır. Bunu kimse değiştiremez. Onun dışında sevdiğim bir sürü şarkıcı var ama hiçbirinin özel hayatını bilmem, şu noktadan sonra hiçbirini araştırmam da. Veya başka kimsenin bütün şarkılarını dinlemem. Avie'yle ilgili bir sürü şey bilmemin nedeni onları yıllar önce, böyle şeylerle ilgilendiğim zaman öğrenmiş olmam.
 
4. Kitap okurken müzik dinler misiniz?
Evet. Sürekli. Kitap okurken, ders çalışırken müzik dinlemeyenleri anlamıyorum. Sessizlik çok dikkat dağıtıcı. Sürekli birinin konuşma riski var.

5. Çok klasik ama sormak istiyorum. Sizin türünüz hangisi?
Benim türüm yok, şarkılarım var.

6. Asla dinlemem dediğiniz tarz var mı?
Şu soru için cevap bulmam normalde çok zor. Ama diğer blogger'lardan kopya çektim ve arabesk rap diyorum, onu gerçekten de dinlemem. Birkaç yıl önce olsa havalı bir şekilde pop derdim ama arada güzel pop şarkıları olduğunu ve sadece rock dinlemenin havalı olmadığını kabullendim. Şu en üstteki tuhaf resmi kaldırıp kitaplarla alakalı bir resim koymam gerek artık. Neden o resmi ilk koyduğumda benimle dalga geçmediniz de "Kişiliğini böyle daha iyi yansıtmışsın ne güzel :)" dediniz ki?

7. Size bir şarkıcı olmak isterseniz kim olmak istersiniz desem?
Florence Welch. Şarkıcı olmak istemem, benden başka birinin yerinde olmak da istemem, ama Florence'in sesini alabiliyorsam ilginç şeyler olabilir. Aslında olmaz. O zaman Florence'in şarkıları yok olacak mı? Ben kendi iğrenç sesimle mutluyum aslında.

8. İmkansız ama ülkemizde müzikle ilgili neyi değiştirmek istersiniz?
Ha. Müziğe bakış açısını değiştirirdim. Kendi dinlediği müzik türünü üstün tutanlardan ve birden fazla tür dinleyenlerle dalga geçenlerden başlardım. Hem rock dinleyip hem de Avril'ı sevdiğimi öğrenince "Avril rock yapmıyor" diye atılanlar gibi. Ve ben asla rock yaptığını söylemedim. Bu yorumu kendileri yapıyorlar.
 
9. Bu şarkı benim dediğiniz bir şarkı var mı?
Florence and The Machine - Blinding. Bunu söylememin tek sebebi şu an ona takmış olmam. Yarın sorsanız başka cevap alırsınız. Ama Blinding'i dinleyin. Üstteki çalma listesinde var.
 
10. TV'lerde yayınlanan Talk Show'lar hakkında ne düşünüyorsunuz? Özellikle sunucusunun ses sanatçısı olduğu programlardan bahsediyorum.
Televizyon izlemiyorum ki. Dizileri internetten izliyorum zaten, televizyona gerek olmuyor. Ama Jimmy Fallon'u ve Conan O'Brien'ı youtube'dan takip ettiğim oluyor. Bir ara Jay Leno da izlerdim. Onlar şarkı söylemiyor tabii.

11.Kim şarkı söylemesin sorusuna vereceğiniz ilk isim kim olur?
Ben.
Hayır, söyleyebilirim aslında. Şarkı söylemeyi seviyorum, sesimin duyulduğu kısım hariç yani. Söyleyeyim ya. Söyleyin. Niye söylemeyelim? Beni rahat bırakın cevaplayamadığım mim soruları.
 
*
 
Kanalizasyon Balığı'nı mimliyorum. Onun müzik zevkini severim. Ama yaparsanız bana da atın linkini. Müzik zevkinizi öğrenmek istiyorum.
 
Yarın Hep Seni Bekledim'e yorum yazmaya çalışacağım. Aslında ders çalışmam gerek. Sınavlara bir hafta kala hiçbir şey bilmiyorum. Yazmadığım iki yorum, iki de başka yazı var. Ve Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz'da sınıfın tamamından geri kalmışım. Ama arkadaş buldum.