4 Temmuz 2013 Perşembe

"Yerkara - Brodi Ashton" Kitap Yorumu | Dex Şöleni

 

KİTAP KÜNYESİ:



Kitap adı: Yerkara
Orjinal Adı: Everneath
Seri: Everneath #1
Yazarı: Brodi Ashton
Çevirmeni: Alkım Doğan
Yayınevi: DEX
Türkiye Yayın Tarihi: Ocak 2013
Sayfa Sayısı: 334
Piyasa Fiyatı: 22.00 TL
Goodreads: 3,84




ARKA KAPAK:


Cehennemi yaşamadan cennete kavuşamazsın.

Aşk, ölümsüzlük ve kaybedişin dramatik hikâyesi. Nikki altı ay önce, birden ortadan yok olmuştu. Nikki bu süre boyunca yerin altında, Yerkara adı verilen bir diyarda yaşamıştı; zaman burada farklı işliyor, bambaşka yollarla besleniliyordu.

Nikki, Yeryüzey’e, eski yaşamına ve sevgilisi Jack’e veda etmek için geri döndü. Geçmişi unutmak ve hayatına devam
etmek istiyor ama Yerkara’ya döneceğine söz verdi.

Çünkü Cole onu bekliyor.

Cole, Nikki’yi baştan çıkarıp Yerkara’ya gelmesi için kandırmıştı. Şimdi de Yerkara’nın yönetimini ele geçirmeye karar verdi ve bunun için Nikki’ye ihtiyacı var.

Nikki Yerkara’ya dönüp Cole’un kraliçesi mi olacak, yoksa Yeryüzey’de Jack’le mi kalacak?




 BENİM YORUMUM:


     
     Uzun süre -hem de gerçekten uzun bir süre- önce okuduğum -ilk çıktığında falan okumuştum sanırım-, ama bir türlü yorumlamadığım bir kitaptı. Şu sıralar Düşmüş Melekler Şehri'ni okuyorum ve o bitene kadar yazacak başka bir şey bulamadığım için Yerkara'yı yorumlamaya karar verdim. Saklama Kabı'nın Dex Şöleni, Kitap Dostları tarafından Temmuz ayı boyunca yeniden destek görünce de yazıverdim :P.
 
     Osiris,Orpheus ve Persephone gibi mitlerden ilham alınarak yazılmış mitolojik bir roman. Aşk ve özlem duyguları ağır basmış. Ayrıca çok tatlı sarışın ve badboy sayılabilecek bir karakterimiz de var ^^

     Bir yeraltı dünyası olan Yerkara'da, başkalarından aldıkları hayatlarla sonsuza kadar yaşayan Sonsuzyaşamcılar'dan biri olan Cole'un, Nikki adlı bir kızı ondan beslenmek üzere Yerkara'ya götürmesiyle başlıyor kitabımız. Bak bak, hayal gücüne bak.
 
     Nikki, Yerkara'ya gider ve altı ay boyunca ortalarda görünmez. Orada Cole'la birbirlerine bağlı olarak uyku halinde öylece dururlar. Aslında orada tam bir asır dururlar fakat Yeryüzey'de saat farklı işlediği için Yeryüzey'de yalnızca altı ay geçmiştir.
 
     Normalde Nikki'nin tüm yaşam enerjisi bu şekilde Cole'a aktarılınca Nikki'nin bir anda çok yaşlanması gerekir fakat uyandığında hala gençtir. Bu durum Cole'u çok şaşırtır ve onun farklı olduğunu söyleyerek, Nikki'yi Yerkara'nın kraliçesi yapabileceğini anlatır. Fakat Nikki yaptığı hatanın etkisiyle Yeryüzey'deki eski sevgilisi Jack dışında hiçbir şey düşünemiyordur.
 
     Sonsuzyaşamcıların kurbanları, onlardan beslenildikten sonra Tüneller'de kalırlar. Sonsuza kadar. Ve orada Tüneller'in bir parçası olurlar, bir bakıma diri diri gömülmek gibi. Ki bu da hiç iyi bir şey değildir.
 
     Tabii Kurbanlar buraya önünde sonunda gidecekler, ama isterlerse ondan önce Yeryüzey'e dönüp orada biraz zaman geçirebilirler. Nikki de bunu seçiyor ve orada ailesine ve eski sevgilisi Jack'e veda etmeyi amaçlıyor.
 
     Fakat Cole buna izin verir mi? Düşünün biraz. Badboy, sarışın, rock yıldızı Cole. Evet, vermiyor. Nikki'nin peşinde dolanıp ona bir Sonsuzyaşamcı olmayı teklif etmeye devam ediyor. Hem, böylece Nikki Yerkara'nın yeni kraliçesi ve Cole da onun kralı olabilir ^^
 
     Nikki'yse Tüneller'e geri dönmeyi de, kraliçe olmayı da istemiyor. Jack'le birbirlerine hala aşıklar ve o da, geçmişinde Cole'la giderek yaptığı hatayı unutup eski hayatına geri dönebilmeyi diliyor. Ama bu imkansız çünkü Gölgeler onu Tüneller'e çekmek için çok hevesli.
 
     Nikki'nin Yeryüzey'deki süresi azaldıkça, o ve Jack, Nikki'yi Tüneller'den kurtarmak için bazı yollar aramaya başlıyorlar. Sonrasını anlatmayayım çünkü görüyorum ki size tüm kitabı anlatmışım resmen.
 
     Cole, Yeryüzey'deyken Ölü Elvisler diye bir rock grubunun vokalisti gibi davranıyor. Ki, benim sarışınlara, badboylara ve rock yıldızlarına düşkünlüğüm var. Bu çocuk hepsi.
 
     Bir de Jack var tabii. Aşık çocuk. Nikki için öyle bir şey yaptı ki yemin ederim kitaba elimi sokup çıkaracaktım Jack'i. Bizde niye böyle sevgili yok? Pardon, düzeltiyorum. Bende niye yok? -Ağlama efekti-
 
     Yine de Jack bana biraz karmaşık bir karakter gibi geldiği için -Nikki'ye aşık gibi görünüyor ama Nik ortada değilken onun en yakın arkadaşıyla işi pişiyor- Team Cole! Cole rock yıldızı olmasa büyük ihtimal Jack derdim ama çocuk gitar çalıyo şimdi, lütfen. Sarışın rockerlara aşığım ♥_♥
 
     Bir de Tutkulu Notalar var tabii. Rock yıldızlarıyla ilgili. O kitabı da çok merak ediyorum. Rock yıldızlarının hayatları >>>


     Konuyu dağıttım :3 Neyse, kıssadan hisse, rockerlar harikadır. Cole da harikadır.
 
     Cole karakterini cidden çok seviyorum ve onun için üzülüyorum da. Çocuk kusursuz ve nereye dönse kızlar peşinde. Ama o, Nikki'ye aşık ve Jack'le Nikki'yi görüp görüp üzülüyor.
 
     Şöyle bir dönüp baktım da, konuyu dağıtmakta "cidden" iyiyim. Mitolojiden rock yıldızlarına geldim, maşallah. İşte, Hades ve Persephone tarzında, çok güzel bir romantik-mitolojik kitap. Ağır basan duygular, söylediğim gibi aşk, özlem ve kaybolmuşluk.
 
     Zaman tükenirken aranan son çarelerle, fedakarlıklarla ve seçimlerle dolu çok güzel bir kitaptı. Jack ve Nikki'nin aşkı ve zavallı Cole'un da istenmeyen çocuk olarak kalması falan çok şirindi (Uygun kelime bulamayınca nedense hep şirin yazıyorum). Geriye dönüş yapıp geçmişle ilgili ayrıntıların anlatıldığı bölümler de çok şiri... Öhöm, hoştu.

     Mitoloji ve aşk romanlarını sevenler için, oldukça hafif, çok rahat okunacak bir genç yetişkin romanı.
 
 

ALINTILAR:

 
Bunun gibi müthiş anlarda beş duyu birden keskinleşiyordu. Biçilmiş çim ve çamurun kokusunu, tenime vuran buz gibi yağmur damlalarının soğuğunu, kulağımın dibinde bağıran Jules'un sesini hatırlıyorum. Bunların ruhuma işleneceğini, ayrılmayacak bir parçam olacağını biliyordum. Hatıralar böyle yazılıyor.
(Nikki, sf. 27)


"Kendi duygularımı kendim üretmeyi tercih ederim. Başkalarından asla çalmam." 
"Asla, asla deme Nik."
(Nikki ve Cole, sf. 92)


"Biliyor musun, seninle bir kere de olsa çarpışmadan karşılaşmak isterdim."
"Sen bir futbolcusun," dedim. "Sen asıl bu çarpışmanın benim üzerimdeki etkisini düşün."
(Nikki ve Jack, sf. 154)


"Hatırlamak kolay. Zor olan unutmak."
(Will, sf. 169)


"Kimi zaman..." Sustu, gözlerini sımsıkı kapadı. "Kimi zaman kalplerimiz... biraz kırılır."
(Cole, sf. 173)


Jack sırıttı. "Cole'la ilgili bir tahminim var."
"Neymiş o?"
"Bence sana aşık."
Alnımı kırıştırdım. "Hiç de değil. Bunu hissedebilme kapasitesi yok ki zaten."
Jack öne doğru eğildi. "Dediklerime güven, Becks. Seni sevmenin bir insanda nasıl görünebileceğini çok iyi biliyorum. Bence seni seviyor."
(Nikki ve Jack, sf. 205-206)


"Bu doğruysa neden seninle birlikte değil? Neden seninle birlikte çıkmadı?"
"Çünkü..." Sesim gitgide gücünü yitirdi. "Temizlik yapması gerekiyor."
Cole dudağını büktü. "Seninle birlikte olmaktansa bedavaya temilik yapmayı mı yeğliyor? Of Of."
(Nikki ve Cole, sf. 228)
 
 
Cole yanıma oturup kolunu bana doladı. Bir şey demedim. Siyah, deri ceketinin üzerine ağlamayı sürdürdüm. Gözyaşlarım göğüs cebinde birikiyordu.
"Dikkat et. Can yeleği getirmedim," dedi Cole.
(Nikki ve Cole, sf. 262)
 
 
"Cehennemi yönetmesi cehenneme hizmet etmesinden iyidir."
(Jack, sf. 320)
 
 

PUANLAMA:

 
4 Taç: Bence gayet güzeldi. Şöyle bir düşünüp alın.
 
 
 
Kitap iyi hoş da, ben Jack ve Nikki karakterlerinden hiç hoşlanmadım. Başkarakter Cole olsa da olurmuş bence. Jack de Nikki de her ne kadar birbirlerine yeterince sadık olmasalar da sürekli birbirlerini affediyorlar ve kusmak istiyorum. Onun dışında mitoloji severler için güzel bir kitap.