6 Şubat 2014 Perşembe

Toplu Kitap Tanıtımı: Uzun Dünya, Bir Sır Saklı İçimde, Boğulan Kız

     Uzun süredir toplu kitap tanıtımı yapmamışım. Yapmayı da sevmiyorum zaten. Tek tek tüm kitapları araştır da yaz da, uzun işler bunlar. Ama yaptıktan sonra okumasını ve görüntüsünü çok seviyorum. O yüzden bir keresinde şu yazımda yaptığım şekilde üçlü kitap tanıtımı gibi bir şey yapacağım. Geçen sefer rastgele kitaplar seçmiştim ve hiçbirini okumak istemediğimi söylemiştim (gerçi şu an hepsini okumak istiyorum ama bu başka bi mesele). Bu sefer ilgimi çeken kitapların tanıtımını yapacağım, normal bir insan gibi...

 
 

KİTAP KÜNYESİ:

Kitap Adı: Uzun Dünya
Özgün Adı: The Long Earth
Seri: Uzun Dünya #1
Yazarı: Terry Pratchett & Stephen Baxter
Çevirmeni: Cihan Karamancı
Yayınevi: İthaki
Türkiye Yayın Tarihi: Şubat 2014
Sayfa Sayısı: 424
Piyasa Fiyatı: 29.00 TL (OHA LAN)
Goodreads: 3.68





ARKA KAPAK:


Bilimkurgunun iki ustası Terry Pratchett ve Stephen Baxter yeni bir roman için bir araya gelip bize şu soruyu sordu:
Dünya'daki kaynaklar kısıtlı olmasaydı, insanlık nasıl gelişirdi?

Paralel dünyalar arasında yolculuk yapılmasını sağlayan "adımlayıcı"nın icadıyla, asırlardır yalnız olduğu düşünülen Dünya ve insanlık için yeni bir dönem başlamıştır. Ne kadar çok kullanılırsa o kadar çok yeni dünyanın keşfedilmesini sağlayan bu aygıt, insanlığa sonsuz ihtimaller sunar. Doğuştan "Adımlayıcı" olanlarınsa buna ihtiyacı yoktur.Evrimin farklı bir yol izlemesi, dinozorların hayatta olması, homo sapienslerin var olmaması gibi "küçük" ayrıntılar göz ardı edildiğinde, yan yana sıralanan her Dünya birbiriyle aynıdır.

New York Times çoksatarı Uzun Dünya, gerçek anlamıyla "başka dünyalar"ı mümkün kılıyor.Sizi bekleyen dünyalar var; yeter ki küçük bir adım atın.


Sizi bekleyen dünyalar var; yeter ki küçük bir adım atın. Gerçekten hem kapağı, hem konusu, hem de Goodreads'teki "Goodreads Choice 2012 Winner" etiketiyle ilgi çekici bir kitap. İtinayla merak ediliyor. Fiyatıysa... Her neyse.






KİTAP KÜNYESİ:

Kitap Adı: Bir Sır Saklı İçimde
Özgün Adı: All the Truth That's in Me
Seri: *tek kitap*
Yazarı: Julie Berry
Çevirmeni: *Hiçbir fikrim yok*
Yayınevi: Dex
Türkiye Yayın Tarihi: *Yakında, çok yakında*
Sayfa Sayısı: *Hiçbir fikrim yok*
Piyasa Fiyatı: *Hiçbir fikrim yok*
Goodreads: 4.04




ARKA KAPAK(?):


"Kimse ismimle çağırmaz beni.

Küçük çocuklar bilmezler.

Her gün güneş doğarken hatırlatırım kendime, bir gün ben de unutursam diye.

Judith, benim adım Judith."



Bu kitabı Kitab-ı Sevda'nın facebook sayfasından öğrendim. Hiçbir kitap satım sitesinde falan bulamadım, henüz yayınevi bile açıklama yapmamış, arka kapak yazısının arka kapak yazısı olduğundan emin değilim. Hakkında bildiklerim çok sınırlı ama bu gizemi yüzünden merak ettim zaten. Kitab-ı Sevda bu kitaptan nasıl haberdar oldu ki, çok merak ediyorum. *gözlerini kısar*
 



 

KİTAP KÜNYESİ:

Kitap Adı: Boğulan Kız
Özgün Adı: The Drowning Girl
Seri: *tek kitap*
Yazarı: Caitlin R. Kiernan
Çevirmeni: Özde Çakmak
Yayınevi: Optimum Kitap
Türkiye Yayın Tarihi: 28 Ocak 2014
Sayfa Sayısı: 344
Piyasa Fiyatı: 19.00 TL
Goodreads: 3.80

 



ARKA KAPAK:
 
 
Indiana Morgan Phelps -akadaşları ona kısaca Imp der- bir şizofreniktir. Artık kendi aklına güvenemez çünkü hatıralarının ona bir şekilde ihanet ettiğine ve onu kendi kimliğini sorgulamaya ittiğine ikna olmuştur.

Imp, gerçeklik algısıyla mücadele ederek kötü niyetli bir sirenle, ona yabani bir kız görünümünde gelen, yardıma muhtaç bir kurtla ya da çok ama çok daha tuhaf bir şeyle karşılaşmasına dair doğruları su yüzüne çıkarmalıdır.


Kapağına taptığım ve konusunu da ilgi çekici bulduğum ve kapağına taptığım ve konusunu yeterli bulduğum ve kapağına taptığım ve kapağına taptığım ve kapağına taptığım bir kitap. Baş karakter şizofrenik ve kitap da hayaletli bir şey. Tüm bildiğim bu. Tabii bir de kapağına tapıyorum. Bir an önce elimde tutmak için sabırsızlanıyorum.