21 Eylül 2013 Cumartesi

"Tatlı Bela - Jamie McGuire" Kitap Yorumu



KİTAP KÜNYESİ:


 Kitap Adı: Tatlı Bela
Özgün Adı: Beautiful Disaster
Seri: Beautiful #1
Yazarı: Jamie McGuire
Çevirmeni: Boran Evren
Yayınevi: Yabancı
Türkiye Yayın Tarihi: Nisan 2013
Sayfa Sayısı: 424
Piyasa Fiyatı: 9.90 TL
Goodreads: 4,24




ARKA KAPAK:
 

Abby Abernathy karanlık geçmişiyle arasına mesafe koymuş olan, alkol kullanmayan, küfür bile etmeyen kendi halinde bir kız, fakat hayatını dövüşerek kazanan ve vücudu dövmelerle kaplı yakışıklı Travis Maddox onun hayatını değiştireceğe benziyor.

İyi kız ve kötü çocuk… Bu birliktelik bir aşkın mı habercisi yoksa bir felaketin mi?

Tatlı Bela sadece bir “bestseller” değil, uluslararası bir fenomen. Yayımlandığı günden beri tüm dünyada büyük yankı uyandıran bu kitabı okumayan kalmayacak.


BENİM YORUMUM:
 
 

     Tüm dünya okuyup bitirdiği halde benim geriden takip ettiğim bir başka kitabın yorumuna hoşgeldiniz! Tatlı Bela, uzun süredir listemde olup da hep ertelenen bir kitaptı. Sonunda Ayaklı Bela da çıkınca "Ben n'apıyorum?" deyip alıp okudum, yoksa hala alınmamış bile olabilirdi.



     Abby Abernathy, geçmişinden kaçıp en iyi arkadaşı America'yla beraber üniversite için adını unuttuğum yere gidiyor -Olayın geçtiği yeri her zaman unuturum zaten. Abby asıl kızımız; feci sıkıcı ve işi gücü "Elalem ne der?" havasına girmek ki öyle insanlardan nefret ederim. Asıl oğlanımız da yaşamını dövüşerek kazanan, vücudu dövmelerle kaplı ve eğlence anlayışı hemen hemen tek gecelik ilişkilerden ibaret olan yarı kötü çocuk (işler Abby'ye gelince tam bir muhallebi çocuğudur kendisi) Travis Maddox.

     Travis, America'nın sevgilisi Shepley'nin kuzeni ve oda arkadaşı. Travis geçmişte sürekli Shepley'nin sevgililerinin en yakın arkadaşlarıyla yatıp sabah olunca onları evden kovduğu ve kendinden nefret ettirdiği için (Potansiyel bir Barney Stinson, yani) Shepley'nin sevgilileriyle arasını bozmuş. Bu olay o kadar çok tekrar etmiş ki Shepley hayatının aşkı America'yı kaybetmemek için Travis'i Abby'den uzak tutmak zorunda.

     Travis ve Abby resmen çıktıkları halde "Biz arkadaşız" triplerine girip dursalar da birbirlerinden hoşlandıkları çok bariz. Travis sürekli Abby'yle yatmayacağını söylese de Shepley America'yı kaybetmekten çok korktuğu için ikisini birbirinden uzak tutmaya çalışıyor. America ise Travis'in Abby'yle çıkmasını istiyor.

     Kitabın geri kalanı ise inanamayacağınız kadar tuhaf yerlere kadar gidiyor.
 

 
     Bu arada, Travis'le Colton Haynes'i ilk bağdaştıran her kimse çok hayırlı bir iş yapmış gerçekten. Ben de kitap boyunca Travis'i bu şekilde hayal ettim. Kendisi ağzımın sularını akıtır da.

Yorumun geri kalanı spoiler içerir!

     Tatlı Bela'nın ilk başları feci eğlenceli -baş karakterin bu kadar nefret edilesi olması durumu zorlasa da. Arkadaş ortamını, America ve Shepley'i falan çok sevdim, çok tatlılar. Ama Abby ve Travis'in ilişkisi bir süre sonra çok sıktı. Sevgili olduklarında bitsin artık dedim ama yok, hala didişiyorlar. Sonra ayrıldılar falan. Ayrılmalarına rağmen hala birbirlerini sahiplenmelerini de unutmayalım tabii. Sonra tekrar bir araya geldiler yeter artık burada bitirin diye düşündüm. Ama hayır. Yazar illa o evlilik şeysini koyacaktı. Ne kadar saçma bir şey! Sensin evlilik.

     Abby'nin Yumurtanı nasıl istersin? der gibi Benimle evlenir misin? diye sorması ve nefes almadan Vegas'a gidip evlenmeleri bir yana, Travis'in o yüzüğü ne ara alıp da çekmeceye koyduğunu çok merak ediyorum doğrusu. İkisinde de ciddi sorunlar var. Ya da ben evliliğe bu kadar soğuk baktığım için bana öyle geliyor. Bilmiyorum.

     Bu tür saçmalıkları görmezden gelirsek çok eğlenceli yerleri de vardı tabii. Mesela Travis ve Shepley'nin, Abby ve America'nın arkasında dans eden adamları çaktırmadan pistten çekip almaları... Anırarak güldüm resmen. Katlanabildiğim tek kıskançlık anı sayılırdı galiba. Bir de Travis'in, kendi her gece başka kızla yatmıyormuş gibi Abby biriyle flört ettiğinde kızması var ki ona sinir oldum. Kıskanç ve korumacı erkek takıntım göz önüne alındığında davranışlarından bu kadar bıktıysam Travis'in durumu abarttığına emin olabilirsiniz. Rahatsız edici.
 
Spoiler'ın sonu.

     Sonuç olarak kitap bir iyi, bir kötü şeklinde gitti. Durumu pek takip edemedim bile. Yine de ortalamanın üstünde sayılır. Çok akıcıydı çünkü.
 
     Son olarak, ben şahsen çeviriyi beğenmedim. Yapabiliyorsanız kitabı özgün dilinde okumanızı tavsiye ederim.




ALINTILAR:



Beni omzumunun üstüne atıp arkamızdaki kalabalıkta kendine yol açarak ilerledi. "Yol açın millet! Bu zavallı kadının korkunç biçimde sakatlanmış, aşırı büyük beynine yer açın! O kahrolası bir dahi!"
(Travis, sf. 36)
 
 
Finch şüpheyle bana bakıp gülümsedi. "Resmi olarak tanıdığım en havalı kişisin."
"Senin için üzüldüm Finch. Daha sık dışarı çıkmalısın," deyip kafeteryanın girişinde durdum.
(Finch ve Abby, sf. 169)
 
 
 Travis, "Bu da neydi şimdi?" diye sordu.
"Bizim bela olduğumuzu söyledi."
"Ben de bilmediğim bir şey söyledi sanmıştım," deyip gülümsedi.
(Travis ve Abby, sf. 229)
 



PUANLAMA:

3, 5 Taç: İyinin kötüsü, kötünün iyisi. Sen bilirsin ama okumazsan bir şey kaybetmezsin. / Bence gayet güzeldi. Şöyle bir düşünüp alın.



Bir kitabı alıp okuruz, iyi veya kötü deyip değerlendiririz gibi görünse de aslında biz bloggerlar olarak bazı kitapları değerlendirmekte çok zorlanıyoruz. Tatlı Bela da böyle, çok fazla artısı ve çok fazla eksisi var ve hangi puanı verirsem vereyim rahat edemeyeceğimi biliyorum. Ben genelde o tür kitaplara üç veririm ama çok zevk aldığım için Tatlı Bela'ya 0,5 puan daha ekledim.
 
Aslında matematiksel şeyini düşünürsek üç buçuk vermem gerek ama puanlama sistemine göre dört daha uygun gibi. Üç buçuk veriyorum ama dörde daha yakın gibi. Of, anlatamadım. Kendi puanlama sistemimden NEFRET ETTİĞİMİ söylemiş miydim? Değiştirsem iyi olur  ^_^.