22 Ağustos 2014 Cuma

Kitap Alışverişi #5

 
     SELAAAAMMM!!! Kitapların dünyasına geri döndüm. Kitap okuyamamakla ilgili yazımdan beri Taht Oyunları'ndan 70, üstteki resimde gördüğünüz Fangirl'den 92 sayfa okudum. O yazıdan beri bir hafta geçtiğini düşünürsek iyi değil ama uzun süredir ne halde olduğumu düşünürsek iyi.
 
     Ayrıca, alışveriş yazılarına "Kitap Alışverişi" veya "Yeni Kitaplar"dan başka başlık düşünemediğim için, bütün yazıların başlığı aynı olmasın diye numaralandırmaya karar verdim. Hala fotoğraf çekmekten bütün benliğimle nefret ediyorum ama alışveriş yazısı yazmayı sevdiğimi fark ettim.
 
     Ve size göstereceğim çok güzel kitaplar var.



     Cehennem Makineleri, Ölümcül Oyuncaklar'ın yan serisi. Kitapları yayınlanma sıralarıyla okusaydım (ki aslında öyle yapmam gerekirdi) Mekanik Melek'le Mekanik Prens'i çoktan bitirmiş olurdum. Bense Ölümcül Oyuncaklar'ın beş kitabını üst üste okudum. Çok sorun yaşamadım aslında. Ama Ölümcül Oyuncaklar'ın altıncı kitabı, Mekanik Prenses'ten spoiler veriyormuş. O yüzden önce bunları okuyacağım.
 
 
     Cennet Ateşi Şehri, Ölümcül Oyuncaklar'ın altıncı ve son kitabı. Hiç beklemediğim kadar hızlı çıktı. Artemis son zamanlarda çok ilerleme kaydetti. Belki Artemis'le ilgili düşüncelerim değişebilir. Belki...
 
     Buz Öpücük, Vampir Akademisi'nin ikincisi. Adrian'ı merak ediyorum. Kitabın kendisi pek değil. Beklentim falan yok hiç.
 
 
     Sert Rock, Günahkarlar Turnede serisinin ikinci kitabı. Seth'in hikayesi. Ben ikinciyi alana kadar dördüncü kitap çıktı bu arada. Onları da bir ara alırım.
 
     Ve Kış Güneşi. Bana Jen pek aşk kitabı yazamazmış gibi geliyor açıkçası. Aşk hikayelerinin yanına uzaylılar gibi basit bir şeyler daha ekleyince daha iyi iş çıkarıyor. Olsun, o yazdıysa güzeldir. Güzel değilse bile eğlencelidir.
 
 
     Gece Sirki, Okunacaklar listeme heyecanla eklediğim, çok uzun süre boyunca almak istediğim ama bir şekilde hep unuttuğum kitaplardandı. Çok ilginç bir konusu ve çok hoş bir kapağı var. Ve kenarı çok güzel görünüyor (En üstteki fotoğraftan bakabilirsiniz).
 
     Bu Yıldız Asla Sönmeyecek, Aynı Yıldızın Altında'yı yazarken John Green'e ilham veren, tiroit kanseri Esther Earl'le ilgili. İçinde fotoğraflar, çizimler, mektuplar, günlük sayfaları gibi şeyler var.


 
     VE FANGIRL!!! Evet, sonunda İngilizce bir kitap. Ciddi ciddi İngilizce. Yazılar falan. Dün başladım. Hemen hemen her şeyi anlayabiliyorum. Bilmediğim kelimelerin anlamını cümlenin gidişatına göre tahmin etmekte iyiyim. Ama hiç anlamadığım her kelimeyi teker teker bir yere yazmamak için verdiğim mücadele içler acısı. Yanıma bir defter aldım. Çok aklıma takılan kelimeleri daha sonra bakmak üzere oraya yazıyorum. Ve şimdiye kadar sadece üç kere dayanamayıp okumam bitmeden sözlüğe baktım. Bence ilerleme kaydediyorum.
 
     Hayvan Çiftliği'ni annem uzun süredir okumak istiyormuş. Ama isim benzerliği yüzünden sürekli Hayvan Mezarlığı'yla karıştırıyordu. Sonunda ikisini de okumak istediğini sanmaya başladı. Üzücü. Ama onun sayesinde gerilerde de olsa listemde olan iki kitap alınmış oldu. Aslında annem kendisi için almıştı ama tabii ki kendi kitaplığıma koydum. Bu arada Hayvan Çiftliği'nin kapağı çok güzel!!!