26 Mart 2013 Salı

"Marianne de Pierres - Kaçış Adası" Kitap Yorumu

KİTAP KÜNYESİ:


Kitap Adı: Kaçış Adası
Özgün Adı: Burn Bright
Seri: Gecenin Yaratıkları #1
Yazarı: Marianne De Pierres
Çevirmeni: Sinem Güldal
Yayınevi: DEX
Türkiye Yayın Tarihi: Mart 2012
Sayfa Sayısı: 260
Piyasa Fiyatı: 17.50 TL
Goodreads: 3,85



ARKA KAPAK:



Yıldızın parlasın!

Ixion Adası’na hoş geldiniz. Burası her daim karanlık. Burası tuhaflığın er meydanı. Bu garip adada tek bir şey var: hiç bitmeyen partiler. Burada sükunete yer yok, sıkıntıya ise hiç yok. Burada yalnızlık bir günah.

 Ixion, sadece hazzın peşinden koşanlar, karanlığın yanıltıcı rahatlığıyla ruhunu uyuşturanlar için. Son derece çekici ama bir o kadar tehlikeli ve zehirli.

 Retra Ixion’a gitmek istemiyor çünkü o bir Mühürlü. Onun ait olduğu kapalı toplumda kafalar mühürlü, hayat mühürlü. O hiç bitmeyen partiler, zevk-ü sefa ve özgürlük ona çekici gelmiyor. Ancak Retra’nın istediği bir şey var: iki yıl önce Ixion’a gitmek için ailesini terk etmiş olan ağabeyini bulmak. İtaat bandının verdiği acıya katlanmaya razı olarak yola çıkıyor.

 Retra, Ixion’a vardığında bu zehirli dünyadan uzak durmaya çalışıyor. Gel bana, diyor derinlerden gelen bir ses. Gecenin yaratıkları her köşede onu çağırıyor hevesle. Eğlence maskesi takmış kötülüğün derinlerine çekilmeden burada ayakta kalabilmek çok zor.


 Ey yavru yarasa! Ixion’da yıldızın parlasın ama sakın ha bilindik yollardan uzaklaşma. Karanlığın kalbinde yaşayacaksan, onun yaratıklarından uzak durabileceğini sanma!


BENİM YORUMUM:

 
 
     Pek sevmediğim, aksiyonu genellikle kitabın sadece sonlarında olan, öbür kısımları biraz sıkıcı olan kitaplardandı. İtiraf ediyorum; çok sıkıldım.

     Öncelikle kitabın kapağı ve arka kapağındaki tanıtımı muhteşem. Genelde çoğu kitap, arka kapakta çuvallar ama içeriği güzeldir. Bu kitapsa tam tersi.

     Başlamayı çok istediğim serilerden biriydi ve zevk alacağıma o kadar emindim ki hayal kırıklığına uğradım. Siz sakın böyle bir hataya düşmeyin, millet. Tüm kitaplara, en beğenilenlere bile düşük beklentilerle başlayın ki sonradan kitap size daha güzel gelsin. Yoksa durum böyle oluyor.
     Kitabın olduğu şeyle benim beklediğim arasında devasa bir fark var. Bunu okuyacağıma çok daha güzel kitaplar okuyabilirdim. Yaratıcı bir konusu var ama yazar iyi işleyememiş. Kitabın  ve serinin adı, kapağı, arka kapağı, her şey çok ilgi çekici. Karanlık, ürpertici ve değişik bir şey bekliyorsunuz. Sonra karşınıza bu çıkıyor. Gereksiz ötesi bir kitap.
 

PUANLAMA:


1,5 Taç: Ah, neydi o kelime... BERBAT? / Beğenmedim. Zaman kaybı.

 
Bu kadar güzel görünen bir kitabın böyle sıkıcı ve basit olması tam bir hayal kırıklığı.