26 Mart 2013 Salı

"Küller - Ilsa J. Bick" Kitap Yorumu


KİTAP KÜNYESİ:


Kitap Adı: Küller
Özgün Adı: Ashes
Seri: Ashes Trilogy #1
Yazarı: Ilsa J. Bick
Çevirmeni: Barış Emre Alkım
Yayınevi: DEX
Türkiye Yayın Tarihi: Kasım 2011
Sayfa Sayısı: 361
Piyasa Fiyatı: 19.00 TL
Goodreads: 3,94




ARKA KAPAK:



Dünyanın sonu yarın gelecek olsaydı?

Bir elektromanyetik darbe dalgası çakar gökyüzünde; tüm elektronik aygıtlar parçalanır, bilgisayarla çalışan tüm aletler yok olur ve milyarlarca insan o an, oracıkta ölür.

Hayatta kalan bir avuç insandan biri olan Alex, ölmüş anne babasına ve geçmişte kalan yaşamına veda eder. Çıktığı zorlu yolculukta, Afganistan’dan yeni dönmüş genç bir asker olan Tom ve büy
ükbabasını elektromanyetik darbede kaybetmiş olan sekiz yaşındaki Ellie ile karşılaşır.

Bu küçük grup ve hayatta kalan diğerleri için şimdi tüm mesele, yiyecek ve barınak bulmak, kime güveneceklerini iyi bilmek, darbe sayesinde kazandıkları güçleri iyi kullanmak ve bir de kimin insan, kimin artık “değişmiş” ve bir zombiye dönüşmüş olduğunun ayırdına varmaktır.

Her an bizim dünyamızın da başına gelebilecek bir felaketten sonrasını anlatan Küller, okurların elinden düşmeyecek, zaman zaman da kanını donduracak bir serinin ilk kitabı.



BENİM YORUMUM:


     Kesinlikle önyargılı yaklaştığım bir kitabın daha sonuna gelmiş bulunuyoruz, bayanlar baylar. En yakın arkadaşım almış bu kitabı, ben de arka kapağa şöyle bir baktım, yüzümü buruşturdum, neyse şu sıralar okuyacak bir şeyim yok dedim ve ondan ödünç aldım (arkadaşım daha okumadan hem de *-*) ve önyargılı davrandığıma pişman oldum.
 
     İlk birkaç sayfayı sıkılarak okuduğumu itiraf etmeliyim; ama sonra bir baktım saatler geçmiş, benim elimde hala -artık ortalarına geldiğim- Küller var. Girdiğim şokun etkisinden çıkarak kitabı hemen kitaplığıma yerleştirdim ama çok zaman geçmeden tekrar alıp okumaya başladım, bu şekilde günler geçti ve kitap bitti.

     Kitabın bittiğini en başta anlamadım çünkü çoğu bölümün sonu bu şekilde havada bırakılmıştı. Sonra bittiğini anlar gibi olduğum ama inkar etmeye çalıştığım sürece girdim. Ama ne kadar inkar edersem edeyim gerçek buydu, kitap bitmişti. Hem de inanılmaz gıcık bir sonla.
 
     Sonra çok ilginç bir şey oldu. Sinirle Facebook'a girdim, ikinci kitabın çıkış tarihiyle ilgili bilgi bulabilmek umuduyla. Ana sayfamın en başında yeni bir kitabın tanıtımı duruyordu. Şöyle bir baktım, bu kitabın Küller'in ikincisi olduğuna emin oldum ve sırıta sırıta annemden bu kitabı isterken yapacağım şirinlikleri düşündüm.
 
     Her neyse, kitabı anlatayım ben. Öhöm öhöm. Kesinlikle önyargılı yaklaşılmaması gereken bir seri. Ben çok beğendim ve nefesimi tutarak okudum.
 
     Bu kitapta aksiyon sadece sonlarda veya ortalarda yoktu. Kitabın sonuyla başındaki heyecan aynı sayılırdı. Kitabın neresini açsam aksiyon, neresini açsam distopya.
 
     Bir elektromanyetik darbe dalgası sonrasında elektrikle çalışan cihazların parçalanır, milyarlarca insan ölür ve geriye kalanların büyük bir kısmı değişir. Kitap, kıyamet sonrasında Alex, Tom ve Ellie'den oluşan küçük bir grubun hayatta kalmak için yaptıklarını konu alıyor.

     Gerisi spoiler'a girebilir.

     Bu küçük grup ne yazık ki birbirlerini kaybediyorlar. Sonra da Alex, Tom'u ve Ellie'yi bulma umuduyla Rule adındaki kasabaya sığınıyor fakat oradan da kendisine yarar gelmeyeceğini anlayınca kaçmaya karar veriyor.
 
     Bu arada Alex'i, baş karakteri anlatayım biraz. Kitap onun ağzından anlatılmıyor fakat onun ağzından anlatılmış kadar var. Dik başlı, inatçı, aklına koyduğunu yapan bir kız. Sevdiklerini korumak için elinden geleni ardına koymuyor. Çok güzel saçları var ^_^. Tom'a aşık ama sonradan Chris diye bir yakışıklıyla da yakınlaşıyor. Beyninde tümör var. Ölen ailesinin küllerini taşıyor. Falan filan.

     Spoiler biter.
 
     Distopya aşkımı tavan yaptıran bu seriye kesinlikle bayıldım. Kitap tam anlamıyla bir distopyaydı.
 
     İnsan yiyenler var bu arada bu seride; insanları nasıl parçalara ayırıp yedikleri ayrıntılı olarak anlatılıyor. Bu insan yiyenlere ister Chucky, ister Değişmiş, ister zombi, ister de benim tercih ettiğim gibi "beyni kızarmış çocuklar" deyin. Ama genelde Değişmiş diye geçiyorlar.
 
     Bir de Bağışlanmışlar var. Değişmesi gereken yaşta olduğu halde "değişmeyenler". Ancak bir Bağışlanmış olmak garanti değil çünkü elektromanyetik darbe dalgasının üzerinden ne kadar geçerse geçsin her an değişebilirsiniz.

     Klasik bir zombi kitabı değildi. Ben çok beğendim. Öneririm.


PUANLAMA:



5 Taç: TEK KELİMEYLE HARİKA! Okumazsan çoook şey kaybedersin!



Beş puan! Kıyamet sonrası distopya türünün en güzel örneklerinden biriydi, bana kalırsa. Fakat psikolojiniz tüm bu dehşete katlanamıyorsa, başlamanızı hiç tavsiye etmem.