26 Mart 2013 Salı

"Gölgeler - Ilsa J. Bick" Kitap Yorumu


KİTAP KÜNYESİ:


Kitap Adı: Gölgeler
Özgün Adı: Shadows
Seri: Ashes Trilogy #2
Yazarı: Ilsa J. Bick
Çevirmeni: Barış Emre Alkım

Yayınevi: DEX
Türkiye Yayın Tarihi: Aralık 2012
Sayfa Sayısı: 499
Piyasa Fiyatı: 25.00 TL
Goodreads: 3.64




ARKA KAPAK:



Hayatta kalmak için ne kadar ileri gidersin?

 Ya değişim devam ediyorsa?

 Elektromanyetik darbe dalgası tüm elektronik aygıtları yok etmiş ve milyarlarca insanı öldürmüştü, geriye kalanların çoğunu da değiştirmişti.

Kıyamet hâlâ devam ediyor. Değişmişler hızla çoğalıyor, Bağışlanmışlarınsa hayatta kalma şansları giderek azalıyor. Kıyametin ardından Alex, Rule’un kendisini kurtaracağından ve ona aş
kı tattıracağından emindi.

Ama yanıldı.

Alex şimdi, hayatta kalmak ve Tom’u bulmak için savaşmak zorunda; hem onu kullanmaya çalışan yetişkinlere, hem de onu parçalarına ayırıp yemeye çalışan Değişmişlere karşı.

Büyük başarı kazanan Küller üçlemesinin ikinci kitabı Gölgeler’le Ilsa J. Bick, bu kez yepyeni bir soruyu ortaya atıyor:

Çaresiz kaldığında bir canavardan daha zalim olur muydun?





BENİM YORUMUM:


 
 
 
     Gerçekten çok güzel bir kitaptı. Ve hiç abartısız söylüyorum, ben Küller'i bitirdiğim ve meraktan tutuştuğum gün Gölgeler çıktı. Küller'in bittiği yerin bende yarattığı heyecan ve merakla Dex'in Facebook sayfasına girdim. Karşıma ilk çıkan şey Gölgeler oldu. İlk başta ne olduğunu anlamadım ama güzeller güzeli kapağı biraz daha inceledikten ve yazarın ismini gördükten sonra anladım. Anlar anlamaz da heyecandan yerimde duramaz oldum.

     Sonra bir gün, annem eve Gölgeler'le geldi. "Sadece birkaç sayfa" düşüncesiyle başladım ama duramadım.
 
     Bu kitap da bir önceki kadar heyecanlıydı. Hatta daha heyecanlıydı. Tam işler daha kötüye gidemez herhalde, dediğim anlarda işler daha kötüye gitti. Öyle ki yazar karakteri bu durumdan nasıl çıkarmayı planlıyor acaba, diye de merak ettim. Ama eninde sonunda, çok sevdiğim baş karakter Alex başını beladan kurtardı (ve kurtarır kurtarmaz daha fazlasına bulaştı).

     Üçüncü şahsın ağzından anlatılıyor kitap, biliyorsunuz. Normalde bu tür kitapları pek sevmem ama Gölgeler'de üçüncü şahıstan anlatılması gerektiğini anlıyorum. Karakterler birbirinden bağımsız olarak işkence gördüğü için olaylar bir kişinin ağzından anlatılırsa saçma olurdu.
 
     Spoiler.
 
     Alex'le Tom yine kavuşamadı ya, ona üzülüyorum. Ellie de ortalarda yoktu pek. Chris'e ne olduğuyla ilgili hiçbir fikrim yok. Lena zaten değişti değişecek. Peter işkence görmekle meşgul ve kendisini pek sevmesem de çok üzülüyorum. O sondan sonra Alex'in nasıl kurtulacağını merak ediyorum, belki Kurt yardım eder ama Alex de kendi başına bir şeyler yapabilirmiş gibi geliyor. İşler çok karıştı ve hepsinin nasıl çözümleneceğini çok merak ediyorumç
 
     Spoiler'ın sonu.
 
     Sonuç olarak tüm karakterlerin başına buyruk bir şekilde, farklı yerlerde birbirinden berbat durumlarda olması bana psikopatça bir zevk verdi. Küller'i zaten çok beğendiğimi söylemiştim, Gölgeler de süperdi. Bence okunması gereken bir seri. Çoğu zombi kitabından farklı. Çok sevdim.





ALINTILAR:

 

-Yere çivilenmişti ve onun öyküsü de işte böyle bitecekti. Karın içinde kollarını ve bacaklarını keseceklerdi ve bedeni, onun canını sıcacık, kızıl bir deniz halinde karlara boşaltacaktı. Ta ki kalbin pompalayacağı bir şey kalmayana kadar. (Alex'in Değişmişler'in eline düşmesi, sf. 43)

-Dokuz Değişmiş. On hücre.
Ve kemikler. Bir sürü küçük kemik. El parmakları. Ayak parmakları. Omurlar. Birkaç diş. (Peter'ın hücreye girişi, sf. 281)

-Haykıran Alex dümdüz aşağı düştü ve suya çarpmadan önceki son düşüncesi, önce ayaklar, oldu.
Suya gömüldü. (Alex'in düşüşü, sf. 475)


PUANLAMA:


5 Taç: TEK KELİMEYLE HARİKA! Okumazsan çoook şey kaybedersin!

 


Bir önceki kitaba nasıl aşık olduğumu biliyorsunuz. Bu kitapta işler iyice kötüleşti ama hoşuma gitti çünkü ben görebileceğiniz en büyük psikopatlardan biriyim. Karakterlerin birbirini hiç görememesi sinir bozucuydu. Konuşmaların en aza indirilip daha çok olayların anlatılmasına neden olmuştu. Ama aksiyon çok fazlaydı. O yüzden tam puan verdim.