22 Mart 2013 Cuma

"Başlayanlar - Lissa Price" Kitap Yorumu


KİTAP KÜNYESİ:

Kitap Adı: Başlayanlar
Özgün Adı: Starters
Seri: Başlayanlar #1
Yazarı: Lissa Price
Çevirmeni: Kadir Yiğit Us
Yayınevi: DEX
Türkiye Yayın Tarihi: Mayıs 2012
Sayfa Sayısı: 338
Piyasa Fiyatı: 19.00 TL
Goodreads: 3,90
 

ARKA KAPAK:


Bedenine sahip çık!

Biyolojik Savaş, orta yaşlı insanları yeryüzünden sildi. Geriye sadece çocuklar, gençler ve yaşlılar kaldı. Yaşlılar, yani Sonlayanlar, hayatlarına devam ediyorlar. Paraları ve işleri var, üstelik gelişen tıp ömürlerini de uzattı. Esas sorun ise gençler, yani Başlayanlar. Tümünün anne babası öldü, sokakta kaldılar, beş paraları yok ve açlar. Hayatta kalabilmek için her şeyi yapmaya hazırlar.

Callie’nin tek umudu ise Taze Hedefler: bir beden bankası. Burası, gençliklerini yeniden yaşamak isteyen Sonlayanlar’a, üstün bir teknolojiyle geliştirilen bir sistem sayesinde genç bir beden veriyor. Başlayanlar’ın bedenlerini kiralayıp yaşlı vücutlarıyla yapamadıkları her şeyi yapıyorlar. Kiralanan genç bedene ne olduğu ise kimsenin umurunda değil.

Callie de bedenini kiraya veriyor çünkü paraya ihtiyacı var, hasta kardeşine bakabilmek ve yaşamını devam ettirebilmek için.
 
Ancak bir sorun çıkıyor. Kiracı, Callie’nin bedenini bir cinayet işlemek için kullanmanın peşinde. Callie sistemde çıkan bir hata sonucu birden kendi bedeninde uyanıyor ama kiracısı hala sisteme bağlı. Şimdi tek bedenin içinde iki kişi var, bir de önlenmesi gereken bir cinayet.

Başlayanlar, uzak bir gelecekte, çıldırmış bir dünyada zorlu bir yaşam mücadelesi. Bu soluk soluğa macera ve gizem dolu kurgu, bilimkurgu ve distopya sevenlerin hafızasına kazınacak.



BENİM YORUMUM:

     Ah, süper kitaptı :D Bir süre etkisinden çıkamayacakmışım gibi görünüyor. Benim distopya aşkımı biliyorsunuzdur, o nedenle bu kitabı çok beğendim. Gelecekte geçiyor. Biyolojik bir savaş sonrası orta yaşlı bütün insanlar ölüyor. Geriye çocuklar ve yaşlılar, yani Başlayanlar ve Sonlayanlar kalıyor. Sonlayanlar yaşlı ama uzun ömürlü ve zenginler. Sonlayanlar ise ailelerini kaybettiler, büyükannesi veya büyükbabası olmayanlar fakir. Bu Başlayanlar umutsuz kaldıklarında, para kazanmak için Taze Hedefler adlı bir  beden bankasına gidip genç ve güçlü bedenlerini Sonlayanlar'a kiralıyorlar.

     Callie'nin küçük kardeşi hasta ve bedenini kiralamaktan başka şansı yok. Fakat kiracısı bedenini bir cinayet işlemek için kullanmak niyetinde. Hem de sıradan bir cinayet değil. Callie kimin tarafında olduğuna karar veremiyor ve bilmediği çok şey var.

     Taze Hedefler'e ve Sonlayanlar'a çok sinirlendim. Sınıf ayrımının olduğu ve ayrımcalığın yapıldığı kitaplarda sinirlensem de seviyorum da.

     Burası spoiler içerir!
     Blake'le Callie hiçbir şey yaşamamışlar gibi oldu ya yazara çok sinirlendim. Güzelim çocuğu hiç evden çıkmayan sıkıcı birine dönüştürdüler... Gerçeği öğrenmeden önce Blake'i seviyordum. Micheal'ı seviyorum ama aşırı değil.

     Çoğu zamanki gibi henüz team'imi seçemedim. Belki ikinci kitapta Micheal ve Blake arasından birini seçerim. Ama şimdilik bunca zaman Callie'nin yanında olduğu için Micheal gibi geliyor her ne kadar Callie'den sonra beden bankasına gidecek kadar aptal olsa da...

     Sarah'nın ölümü ve Callie'nin, kardeşinin kaybolduğunu sandığı kısımlar çok duygusaldı. Tyler çok tatlı bir çocuk. İyi ki yazar onu öldürmek gibi bir şey yapmadı.

     Spoiler biter.
     Çok güzel bir distopik kitaptı. Distopya severlerin kitaplığında mutlaka bulunması gerekir.
 

PUANLAMA:


4 Taç: Bence gayet güzeldi. Beğendim ben.
 
Çok güzel ve akıldan uzun süre çıkmayan, okuyucuya hayal kurdurtan bir kitap.