18 Ocak 2016 Pazartesi

2016'da Çıkacak Merak Ettiğim Kitaplar

     Selam. Size 2016'da çıkacak olan kitaplardan en merak ettiklerimi hazırladım. Bunlar yurtdışında yayınlanacak olanlar. Yani bu kitaplar bu yıl içinde çevrilecek diye bir şey yok. Çıkış tarihlerinde de değişmeler olabilir. Ayrıca kapağı ve adı belirlenmemiş olanlar var. Bu listeyi şu andaki duruma göre hazırladım yani gelecekten geldiyseniz kafanız karışmasın.

     Sıralama yapacaktım ama yapmadım.


1. Feverborn - Karen Marie Moning (Ateş #8)
19 Ocak 2016

Önce en önemlisi. "Ama en son beşinci kitabı okudun" diye düşünüyor olabilirsiniz. İtiraf zamanı. Merakıma yenik düşüp Burned'ün birazını sesli kitap olarak dinledim. Aslında neredeyse tamamını. Ama önemli değil çünkü serinin en kötü kitabıydı. Belki de seslendirmeye gıcık olmuşumdur. Tabii ki Feverborn'dan önce Iced'la Burned'ü bir de elime alıp okuyacağım ama olayları zaten bildiğim için Feverborn'a heyecanlanabilirim. Kapaktaki ya saçlarını düzleştirmiş Dani ya da Mac'in saç rengi takip edemeyeceğimiz hızla değişiyor.

 
2. Lady Midnight - Cassandra Clare (The Dark Artifices #1)
8 Mart 2016

Cassie'nin yeni gölge avcısı serisinin ilk kitabı. Cennet Ateşi'ni okurken Blackthorn'lar o kadar ilgimi çekmemişti ki anlatamam. Ama aradan beş yıl geçtiği için belki biraz daha ilgi çekici insanlar olmuşlardır. Bunların çocuklarını hala karıştırıyorum, o kadar fazla ki. Umarım kapağı kadar güzeldir.
Fırsat bulmuşken söyleyeyim, Shadowhunters'ın iki bölümü de berbattı. Hayal gücümün en tozlu köşelerini zorlayarak bile bu kadar iğrenç bir uyarlama yaratamazdım, tebrikler emeği geçen herkes. Şimdilik diziyi kurtaranlar Simon, Magnus, Valentine ve Isabelle. Gerçi Isabelle'i de fazla kadınsı yapmışlar, her an ekrandan fırlayıp beni de baştan çıkarmaya çalışacak gibi geliyor. Neyse ben sezon bitince uzun bir yazı yazarım.
 




















3. Morning Star - Pierce Brown (Kızıl Yükseliş #3)
9 Şubat 2016

İlk iki kitabı okumadım ama ben neyi istersem merak edebilirim. Üçlemeleri bütün kitapları çıktıktan sonra okumayı tercih ettiğim için Kızıl Yükseliş'i bu çıkınca okuyacağım.





















4. Calamity - Brandon Sanderson (Reckoners #3)
16 Şubat 2016

Firefight'ı okuyamadım daha. Brandon Sanderson'ın diğer kitaplarını uzaktan seviyorum. Kitapları da serileri de uzun ve çevirmenler yeterince hızlı değil. Rithmatist kitaplıkta, arada bakışıyoruz ama ikincisinin çıkmasına en iyi ihtimalle yıllar var. Size hayranım aynı anda yirmi seri yazan ama hiçbirini sonlandırmayan yazarlar. En iyisi şimdilik bu seriyi bitirmek.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
5. Cam Şato #5 - Sarah J. Maas
6 Eylül 2016
 
Cam Şato'nun en son ikinci kitabını okuduğumu sanıyor olabilirsiniz ama çevrilmemiş kitapları beklerken meraktan kendi beynini parçalayacak hale gelen bir manyağım ve Heir of Fire'ın da sesli kitabını buldum. Seslendiren kadının sesi sürekli ağlamamaya çalışıyormuş gibi geldiği için Celaena'yı ciddiye alamadım. Sadece başlarını dinledim, tabii ki bunu da gerçekten okuyarak okuyacağım. Dex'i beklemeyi bıraktım o yüzden İngilizce kitap aldığınız güvenilir bir site varsa bana da söyleyin.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
6. The Winds of Winter - George R. R. Martin (Buz ve Ateşin Şarkısı #6)
Tarih belli değil
 
Kılıçların Fırtınası'nı sözde okuyorum, gerçekte şimdilik bitirmeye çalışmaktan vazgeçtim. Bu çıkana kadar beşinci kitaba gelmiş olacağımı da düşünmüyorum ama sadece çıkmış bütün kitaplarını okuduğum serileri koysam liste oldukça kısa olurdu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
7. Night Study - Maria V. Snyder (Soulfinders #2)
26 Ocak 2016
 
Maria'nın Chronicles of Ixia adını verdiği daha geniş serinin sıradaki kitabı. Soulfinders'ın ilk kitabını, Maria'nın novellalarını bile İngilizce okumakta zorlandığım için Dex çevirir diye düşünerek okumadım ama Dex'e güvenmeyi bıraktım, zaten Glass serisini de çevirmemişlerdi. O yüzden görünüşe göre İngilizce okumam gerekecek.





















8. Furthermore - Tahereh Mafi
30 Ağustos 2016

Tahereh Mafi, çok sevdiğim Bana Dokunma serisinin ve daha da çok sevdiğim Warner'ın yaratıcısı. Bu da sırf bu yüzden okuyacağım kitabı. Bana Dokunma'dan daha farklı olacak gibi çünkü baş karakter on iki yaşında, ama bu da fantastik. Aynı tuhaf şiirsel yazım tarzını kullanacak mı merak ediyorum.





















9. The Last Star - Rick Yancey (5. Dalga #3)
24 Mayıs 2016

Bundaki durum Morning Star'la tamamen aynı. Üçleme tamamlanacak ki ben okumaya başlayacağım. Film de 2016'da çıkıyor. Fragmanı beğenmedim ama okumadığım için kıyaslayacak bir şeyim yok zaten. Kitaptan bağımsız bakıldığında iyi değildi. Film mi yoksa son kitap mı önce çıkıyor bilmiyorum, araştıracak kadar önemsemedim.





















10. Ve Çevrilmesini Umduklarım

Bu kısmı listeyi 9'da bırakmamak için eklemiş olabilirim, öhöm. Çevrilmesini istediğim çok kitap var. Çevrilecekler umarım.












Kısım 1: Dex'in Çevireceğiz Dediği Kitaplar

Titan serisi, A Court of Thorns and Roses, Shadows... Daha vardır da üşengeç anımdayım. Dex'i seviyorum ama Dex'e güvenmiyorum.
Bir de çevireceklerini söylemedikleri halde birazcık umudum olanlar var. Soulfinders'ı çevirseler muhteşem olur, Glass'ı da... Calamity'yi çıkar çıkmaz çevirirler herhalde. Furthermore'u da onlardan bekliyorum. Dublin Caddesi'nin devam kitaplarından birkaç tane daha çıkarsınlar çünkü seri uzadı. Yerkara'nın devamını çok istiyorum ama pek umudum yok. Hepsini çevirsinler aslında. Devam ettiremeyecekleri serilere başlayan yayınevleri bakamayacağı balığı alan çocuklar gibi.

Kısım 2: Uzun Serileri Yavaş Çevirerek Kafamı Karıştıran Yayınevleri

Başlamak istediğim ama devamı gelmez diye korktuğum uzun serileri içerir.
Karen'ın Highlander serisi. Gena Showalter'ın Lords of the Underworld serisi. Dresden Dosyaları. Charley Davidson. Yıkılmış Krallıklar (Selam Dex). Brandon Sanderson'ın bütün serileri. Ve en uzunu, In Death.

***

Öyle işte. Gerçi geçen yıllarda yazdığım buna benzer yazılardaki, şu an çevrilmiş olan kitapları da okumuş değilim. Yine de istiyorum. Her şey benim olana kadar durmayacağım.