29 Haziran 2015 Pazartesi

"Umutsuz - Colleen Hoover" Kitap Yorumu

 
KİTAP KÜNYESİ:
 
Kitap Adı: Umutsuz
Özgün Adı: Hopeless
Seri: Umutsuz #1
Yazarı: Colleen Hoover
Çevirmeni: Kübra Tekneci
Yayınevi: Epsilon
Türkiye Yayın Tarihi: Ekim 2013
Sayfa Sayısı: 429
Piyasa Fiyatı: 22.00 TL
Goodreads: 4.40
 
 
 
ARKA KAPAK:
 
 
Lise son sınıf öğrencisi olan Sky çapkınlığı kendi şanıyla yarışan Dean Holder'la tanışır. İlk karşılaştıkları andan itibaren Holder onu hem korkutur hem de cezbeder. Ona dair bir şeyler, Sky'ın derinlere gömmek için çok uğraştığı sıkıntılı geçmişine ait anılarını ateşler. Sky ondan uzak durmaya kararlı olsa da Holder'ın kararlı tutumu ve esrarengiz gülümsemesi savunmasını yerle bir edip aralarındaki bağın güçlenmesini sağlar. Ama gizemli Holder'ın sakladığı sırlar vardır, bu sırlar ortaya çıkar çıkmaz Sky sonsuza kadar değişir ve güven duygusu gerçekler karşısında yenilgiye uğrar.Sky ve Holder ancak çıplak gerçeklerle cesurca yüzleşerek yaralarını iyileştirebilecek ve sınır tanımadan yaşayıp birbirlerini sevebileceklerdir.

Umutsuz nefesinizi kesecek, merakınızı uyandıracak size ilk aşkınızı hatırlatacak bir roman.
 
 

BENİM YORUMUM:


 
     Sky, hayatı boyunca evde eğitim almış, internet erişimi veya televizyonu, hatta cep telefonu bile olmayan bir kız ve neden bu şekilde büyüdüğünü bilmiyor. Sonra bir gün Dean Holder'la karşılaşıyor ve çok tuhaf bir dizi olay gerçekleşiyor.
 
     Sky, ona bakarken bir şeyler hissediyor ve bunu onu korkutuyor çünkü daha önce hiçbir erkeğe karşı hiçbir şey hissetmemiş. Sonra Holder tam bir takipçi sapık gibi davranarak kızın ödünü koparıyor. Ayrıca verdiği ilk izlenimden öfke sorunları olduğunu da çıkarmıştım çünkü saçma sapan şeylerden kavga çıkarıyordu. İlk yüz sayfada ondan nefret etmemek zor.
 
     Daha önce hiç kimseye karşı bir şey hissetmemiş Sky'ın Holder'a karşı ilk görüşte bir çekim hissetmesi ve ilişkilerinin çok çabuk başlaması en rahatsız olduğum yerlerdi. Ama bir açıklama var. Her şey için bir açıklama var. Üstelik korktuğum gibi mantıksız bir açıklama da değil.
 
     Yorumun bu kısmı arkana-bakmadan-kaç seviyesinde spoiler içerir.
 
     Sky'ın evlatlık olduğunu ve Holder'la daha önceden tanıştığını anlamak zor değildi. Ama ne şekilde tanıştıklarını bir türlü bulamamıştım. Aklıma ikisinin akraba olmalarından başka mantıklı açıklama gelmiyordu. Tanrıya şükür komşularmış.
 
     Kaçırılma olayını da önceden göremedim. Babasının Sky'a tecavüz ettiğini anlamıştım ama Lesslie ve Karen beklenmedikti. Bu arada Sky'ın babasına bakıp da "bir zamanlar onu seven adam"dan bahsetmesi ve evine gittiklerinde geri zekalı herifin, yaptıklarını bir seferlik bir pişmanlıkmış gibi anlatması sinir krizi sebebiydi. İstediği kadar pişman olabilir, ağlayabilir, intihar edebilir, yaptıklarında affedilecek bir yan yok.

     Sky'ın bazı şeylere aşırı tepki verdiğini düşünüyorum. Mesela Holder'a, onun Hope olduğunu söylemediği için ve Karen'a, "Tatlım ben seni kaçırdım" demediği için kızmaması gerekirdi. Psikolojik açıdan harap olduğu için patlayacak birilerini arıyordu herhalde.

     Kızın gerçek adının Hope olduğunu tahmin etmiştim ama Hopeless'ın Hope ve Less'ten oluştuğunu nedense fark edemedim. Etmeliydim. Yine de yazar okuyucuyu şaşırtmakta başarılı.
 
     Ve spoiler biter.
 
     Umutsuz'un neden bu kadar beğenildiğini anlayabiliyorum. Özellikle bu türün bazı kitaplarının ne kadar basit olduğu düşünülünce. İçinde gerçekten sırlar ve merak unsurları olan ve karakterlerin aşkından çok daha fazlasına değinen bir yeni yetişkin kitabı bulmak neredeyse imkansız.
 
     Tek sorunum, kitaptaki duygusal sahnelerin bir yerden sonra duygusal gelmemesiydi. Sürprizleri ilk öğrendiğimizde gerçekten üzüldüm ama bir yerden sonra Sky ve Hope'un ağlayıp birbirlerine sevgi sözleri söylemesi sıkıcı geldi. Başka nasıl tepki verebilirlerdi bilmiyorum, ama biraz tuhaftı.

     Ama "Seni yaşıyorum" olayı şaşırtıcı şekilde midemi bulandırmadı, çevirince kelime oyunu olduğu belli olmamış ama çok da tuhaf değildi.

     Sky'ı da, Holder'ı da sevdim. "Favori karakterlerim haline geldiler" sevmesi değil ama sevdim işte. Özellikle Sky'ı. Yeni yetişkin veya genç yetişkin, çoğu romantik kitapta erkek karakter adı çıkmış bir çapkındır ama Umutsuz'da tam tersi. Sky'ın, okul dolabına yapıştırılmış hakaret notlarının arasına kendi yazdığı daha yaratıcılarını eklemesi harikaydı. Komik kız.

     Sanırım favori karakterim Breckin.

     Six'i kitapta daha fazla görmek istemiştim. Onunla ilgili Finding Cinderella diye bir novella var, belki Yeni Bir Umut'tan sonra okurum. Yeni Bir Umut'un yazılma amacını anlamadım. Başka bir bakış açısına çok da gerek yok gibi görünüyor. Belki Holder'ın hala bilmediğimiz başka sırları vardır. Yeni bir şey öğrenmeyeceksek aynı olayları bir daha okumak istediğimi sanmıyorum.

     Birkaç ufak pürüz hariç gerçekten güzeldi. Yeryüzündeki diğer kitaplara kıyasla değil belki, ama bu türün diğer örneklerine kıyasla. Colleen Hoover'ın neredeyse bütün kitapları okunacaklar listemde. Anladığım kadarıyla kadın yeni yetişkinin kraliçesi. Sanırım sırada Çarpılma var.
 
 
ALINTILAR:
 
 
Karen arka kapıyı kapatıp bana doğru döndü. "Sana güvendiğimi biliyorsun, ama lütfen..."
"Hamile kalma," diye sözünü kestim. "Biliyorum, biliyorum. Son iki senedir her gidişinde bunu söylüyorsun. Hamile kalmayacağım, anne. Sadece kafayı bulup sızacağım."
(sf. 103)
 
"Ve benim odam," dedim Vanna White pozumla. "Etrafa bakabilirsin, ama burada on sekiz yaşından büyük kimse olmadığı için yataktan uzak dur. Bu hafta sonu hamile kalmaya iznim yok."
Kapıdan içeri girerken duraksayıp başını bana doğru eğdi. "Sadece bu hafta sonu mu? Yoksa önümüzdeki hafta hamile kalmayı mı planlıyorsun?"
Peşinden içeri girdim. "Hayır. Sanırım birkaç hafta daha bekleyeceğim."
(Sky ve Holder, sf. 111)
 
 
Holder yanımdaki sandalyeye uzanıp sırt çantasını masaya koymaya yeltendiği sırada Breckin kahve bardaklarını masaya koydu. Birbirlerine baktıktan sonra ikisi de bana döndüler.
...
"Görünüşe bakılırsa, tam bir çıkmaz içindeyiz, çocuklar." İkisine de gülümsedikten sonra Breckin'in elindeki kahveyi süzdüm. "Gördüğüm kadarıyla, Mormon kraliçeye kahvesini sunuyor. Çok etkileyici." Tek kaşımı kaldırarak Holder'a baktım. "Sınıf tahtında bugün bana kimin eşlik edeceğine karar vermeden önce sen de bana hediyeni sunmak istiyor musun, umutsuz çocuk?"
(sf. 161)

 
 
"Bir kapı mı var?" diye sordum şaşkınlıkla. "Öyleyse neden çitin üzerinden atladık?"
Sinsi bir şekilde sırıtttı. "Buraya iki gelişimizde de üzerinde elbise vardı. Bu durumda kapıyı kullanmanın neresi eğlenceli?"
(Sky ve Holder, sf. 410) 


PUANLAMA:
 
 
4 Taç: Bence gayet güzeldi. Beğendim ben.
 

 
Şu ana kadar bir yeni yetişkin kitabına verdiğim en yüksek puan dört. Buna neredeyse dört buçuk veriyordum ama 4,10 gibi bir şeyde kaldı. Ama bu tarz bir kitap önerisi isteseniz muhtemelen ya Umutsuz'u ya Dublin Caddesi'ni söylerim.