18 Mayıs 2015 Pazartesi

SHADOWHUNTERS



     Bu yazıyı yazmayı bir süredir düşünüyorum. Bahsedebileceğim o kadar çok şey birikti ki yazacak konu bulmuşken bunu kullanmaya karar verdim.
 
     Çoğunuzun bildiği üzere, Kemikler Şehri'nin film denemesinin başarısız olmasından sonra bir de dizi çekilecek. Ki bu çok daha iyi çünkü filmde atlanan pek çok detaydan bahsedebilir, Simon'ın sıçana dönüştüğü sahneyi çekebilirler. Üstelik dizinin adı Shadowhunters; City of Bones ya da The Mortal Instruments değil. Yani Cehennem Makineleri'nden de parçalar görebiliriz. Sonuçta bir noktada Cehennem Makineleri'ni de olaya katmaları ya da altıncı kitaptaki çoğu yeri çıkarmaları gerekecek. Hepimiz birincisi tercih ediyoruz. Bana Tessa ve Jem'i göreceğiz gibi geliyor. Bir de Will'i katarlarsa muhteşem bir şeyler olur.
 
     Dizi 2016'da, yanılmıyorsam Ocak'ta yayınlanmaya başlayacak. Çekimlere başladılar sanırım, antrenman falan yapıyorlar. Tüm oyuncuların Twitter'larında saatler geçirdiğim için hepsinin rollerini ciddiye aldıklarını söyleyebilirim.
 
     Son zamanlarda üst üste çok fazla haber geliyor. İlk bölümün adı The Mortal Cup. Her bölüm 42 dakika kadar olacak. Sezonların kaç bölüm olacağıyla ilgili bilgi bulamadım. Bazı kaynaklara göre bölümleri yazarken sadece kitaptan değil, filmden de yararlanmışlar.  Evet, biraz heyecanlıyım.
 
     Oyuncuların çoğu belli oldu. Onlar için ayrı bir bölüm yapacağım.
 
Clary Fray - Katherine McNamara
 
 
Hayatımda duymadığım tuhaf filmlerde rol almış. (Labirent: Alev Deneyleri'nde de bir rolü var ama o Eylül'de gösterime giriyor.) 19 yaşında. Clary'nin 15 yaşında olması gerektiğinden bu iyi bir şey olabilirdi ama kız olduğundan çok daha büyük gösteriyor. Zaten muhtemelen dizide karakterlerin yaşlarıyla oynayacaklar.
 
Saçları normalde kızıl. Sarıya boyatmıştı. Dizi için tekrar kızıla boyattı. Clary'ye Lily Collins'ten daha çok benziyor.
 
Oyunculuğu nasıl bilmiyorum ama güzel kız.





 
 
 
 
Jace Wayland - Dominic Sherwood
 
 
Vampir Akademisi'nde Christian'ı oynamıştı. 25 yaşında. Jace için fazla yaşlı. Ve yeterince sarışın değil. Ama saçlarını boyamış. Sol gözünün yarısı kahverengi. Lens takacak mı bilmiyorum, aslında güzel gözleri var.
 
Vampir Akademisi'nde oyunculuğunu pek beğenmemiştim ama Christian çok neşeli bir karakter değil zaten (Sonradan değişiyor mu bilmiyorum, sadece birinciyi okudum). Yine de Jace'in alaycılığını Jamie Campbell Bower'dan daha iyi yansıtacak gibi.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Simon Lewis - Alberto Rosende
 
 
22 yaşında. İspanyol kökenli. Hakkında pek bir şey bulamadım. Ama rolü için çok heyecanlı görünüyor. Ve gerçek hayatta da gözlük takıyormuş.
 
Robert Sheehan'in mükemmel Simon olduğunu düşündüm hep. O yüzden şüphelerim var. Umarım harika bir Simon olur.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Isabelle Lightwood - Emeraude Toubia

 
Kaç yaşında olduğu bir sır. Daha önce hangi rollerde oynadığını da bilmiyorum. Oyuncu ve model. Meksika ve Lübnan kökenli. Biraz İspanyol aksanı var.
 
Benim Isabelle'im her zaman Jemima West'ti. Ama şu ana kadar filmdeki bütün oyuncuları değiştirdiler. Keşke Isabelle aynı kalsaydı. Bu kıza alışamadım. Umarım oyunculuğu iyidir.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Alec Lightwood - Matthew Daddario


Percy Jackson'da oynayan Alexandra Daddario'nun kardeşi. Yaşını bulamadım ama Alexandra'dan küçük olduğu için 29 yaşından genç olduğunu anlayabiliriz.

Kevin Zegers, Alec olarak iyiydi bence. Sadece biraz yaşlı görünüyordu. Matthew da Alec'e benziyor aslında. Sadece oyunculuğunu daha önce hiç görmediğim için gerginim. Umarım iyidir.











 
Luke Garroway - Isaiah Mustafa
 
 
41 yaşında. Pek çok ünlü dizide oynamış ama çoğunda birkaç bölümden fazla görünmemiş. Önceki Luke da iyiydi. Böyle de iyi. Şimdilik memnunum.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Valentine Morgenstern - Alan Van Sprang

 
43 yaşında. Reign'de kralı oynamış ve Reign'i izlemiş iki booktuber'dan duyduğuma göre kötü adamı oynamakta çok iyiymiş.
 
Jonathan Rhys Meyers'a bayılırım ama Kemikler Şehri'nde berbattı. Valentine olmak için fazla genç ve yakışıklı. Alan Van Sprang bana harika bir Valentine gibi göründü.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Magnus Bane - Harry Shum Jr.
 
 
33 yaşında. Glee'de ve Step Up'da oynamış. Magnus kitapta dans etmiyordu. Dizide bunu değiştirseler muhteşem olur.
 
Godfrey Gao görünüş olarak Magnus'a çok iyi uymuştu ama oyunculuğunu hiç beğenmemiştim, Magnus için fazla durağandı. Harry'de biraz daha fazla Magnus havası var.
 
Her yerini sime buladıklarında nasıl görüneceğini merak ediyorum.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
     Bu sefer çok umutluyum. Daha birinci sezon başlamadan, sonraki sezonların çekilip çekilmeyeceği belli olmadan önce, sonraki kitaplarda ortaya çıkan karakterleri düşünen manyaklar var. Mesela ben. Sebastian için çok heyecanlıyım. Saçlarını beyaz ya da beyaza çok yakın bir sarı yapmaları gerekecek ve şu ana kadar gördüğüm, Sebastian olarak düşünülen kimseyi beğenmedim. Gerginim. Bunu da mahvederlerse büyük bir hayal kırıklığı yaşayacağım.
 
     Hazır başlamışken, kitapların kapaklarının yenilendiğini bilmek isteyebilirsiniz.

 
 
     Artemis bunu görüp de bir el atmak isteyebilir. İSTEYEBİLİR. ARTEMİS. GÖR. BUNU.

     Türkçe edisyonlar yenilenirse dokuzunu birden alırım. Yenilenmezse de İngilizce olarak istiyorum. En sevdiğim serilerden biri, hak ettiği nefes kesici kapaklara yıllar sonra nihayet kavuştu. Dünya artık daha güzel, renkler daha parlak.
 
     Kitaplar çıktıktan bu kadar uzun süre sonra değişiklik yapılmasını saçma bulsam da ve zaten sahip olduğum dokuz kitabı yeniden almak biraz tuhaf kaçsa da umurumda değil. Kitaplığımın bunlara ihtiyacı var. Sadece SOON TO BE AN ABC FAMILY ORIGINAL SERIES etiketine sinir oldum.

     Ve bilmenizi isterim ki her zaman hediyelere açığım.