27 Eylül 2015 Pazar

"Belalı Düğün - Jamie McGuire" Kitap Yorumu


KİTAP KÜNYESİ:

Kitap Adı: Belalı Düğün
Özgün Adı: A Beautiful Wedding
Seri: Beautiful #2.5
Yazarı: Jamie McGuire
Çevirmeni: Boran Evren
Yayınevi: Yabancı
Türkiye Yayın Tarihi: 6 Haziran 2014
Sayfa Sayısı: 152
Piyasa Fiyatı: 13.00 TL
Goodreads: 4.40
 
 
ARKA KAPAK:
 
Abby Abernathy beklenmedik bir şekilde Bayan Maddox olmuştu. Abby ve Travis’in bir anda ortadan kaybolarak, Vegas’ta evlenmeleri hakkındaki her şey bir sırdı… şimdiye kadar.

Abby neden Travis’e bir anda evlenme teklif etmişti?
Düğünden önce neler yaşanmıştı? Bütün bunları başka kim biliyordu?
Ve en önemlisi Travis ve Abby için gerçekten bir mutlu son var mıydı?


Tatlı Bela ve Ayaklı Bela hayranlarının tüm soruları bu kitapta cevaplanıyor!
 

BENİM YORUMUM:
 
     Bu seriyle işim bitti.
 
     Aşk ya da yeni yetişkin tarzı serileri uzatmak için neden bu kadar çabalarlar bilmiyorum. Erkeğin bakış açısından anlat, kızın en yakın arkadaşının hikayesini anlat, erkek karakterin kardeşlerinin hikayesini anlat derken bir sürü kitap oldu. Başka bir karakter yaratamıyor musun?
 
     Şimdi bir de "üçüncü" kitap gördüm Goodreads'te. Something Beautiful, America'nın hikayesi. Bunu bekliyordum açıkçası. Okumayı düşünmüyorum. Maddox Brothers'ı da.
 
     Saçma bir yerden anlatmaya başladım ama evet, geri döndüm ve yapabildiğim kadar çok yorum yazacağım çünkü biriktiler.
 
     ***
 
     Abby ve Travis'in düğününü anlatıyor kitap anlaşıldığı gibi. Bu bir bakıma kendi kitabından spoiler veren bir kitap yazmak gibi ama zaten herkes evlenmelerini bekliyordu.
 
     Evlilik asıl kitaplarda da vardı zaten. Bu kitap Abby'nin neden Travis'e birden evlenme teklif ettiğini, düğünden önce nasıl "Ah bunu yapabilir miyim" diye nasıl paniklediğini ve birbirlerini ne kadar sevdiklerini falan anlatıyor. O kadar çok "Seni seviyorum Güvercin" gördüm ki kusabilirim.
 
     Gereksiz bir novellaydı. Gereksiz olmasına rağmen güzel olsaydı sorun etmezdim çünkü aslında novellaları severim, en azından sevdiğim serilerde olunca. Belalı Düğün gerçekten aşırı saçmaydı. Düğünden önceki kısımlar tamamen aptalcaydı zaten. Bir yıl sonrasını anlatan bir kısım da vardı ama onda da önceki sefer yapamadıkları büyük düğünü nasıl yaptıklarını anlattığı için aynı şey sayılırdı.
 
     En azından Travis'in kıskançlık krizleri falan yoktu ama "Ah bunu yapabilir miyim" yeterince dram yaratmıştı. Hep yangın olayının gereksiz olduğunu düşünmüştüm zaten. İlk iki kitapla ilgili aklıma takılan hiçbir şey yoktu ve bu kitap hiçbir şeyin cevabı değildi. Sırf meraktan çok da umursamadığım novellaları okumayı bırakmalıyım.

     Ama bu kitap çıkalı bayağı oldu o yüzden bu yorumun kimseye yararı olmayacak gibi hissediyorum. Ama yine de hala kararsız bir şekilde bekleyen biriyseniz, serinin çok büyük hayranı olmadığınız sürece okumanıza gerek yok. Ki çok büyük hayranlar çoktan okudu zaten. Ama yine de hızlı bir şekilde yapabileceğim bir yorum lazımdı çünkü ölüm tehditleri almaktan korkuyorum.

     Bugün çok işim var ama yapabilirsem Şimşek Hırsızı'na yorum yapacağım. Belalı Düğün'den alıntı çıkaramadım ama Şimşek Hırsızı eğlenceli alıntılarla dolu ve hakkında daha uzun süre konuşulabilecek bir kitap. O yüzden benden nefret etmeden önce Şimşek Hırsızı'na iki aydan kısa süre içinde yorum yapabilecek miyim görmeyi bekleyin.

     Daha da önemlisi Doctor Who'nun yeni sezonunun başladı.

 













 
 
PUANLAMA:
 
2, 5 Taç: Sevmedim. Zaman kaybı. / Ortalamaydı. Okumasan da olur.

 
Biri yazara neden Maddox kardeşlerle ilgili kitap yazmayı bırakması gerektiğini açıklasın.