25 Temmuz 2014 Cuma

MİM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kanalizasyon Balığı'ndan Cemile beni mimlemiş! (Teşekkürleeerr ^-^) Bu seferki son zamanlarda yaptıklarım gibi kişisel sorular değil de kitaplarla ilgili sorular içeriyor. Aslında bunu sorulara bakarak da anlayabilirsiniz. Bu kısma bir şey yazmış olmaya çalışıyorum sadece.
 
Ne sıklıkla kitap okursunuz?
Belli bir kitap okuma düzenim yok aslında. Okuduğum kitaba bağlı olarak tüm gün elimden bırakmayabilirim veya günde on sayfa zor okuyabilirim de. Ama her zaman en az bir tane başladığım kitap olmazsa rahat edemiyorum. Genelde bir kitap bitmeden yenisine başlarım bu yüzden.

En sevdiğiniz yazarlar?
Cassandra Clare, Jennifer L. Armentrout, John Green, bir de aramıza yeni katılan Karen Marie Moning. Hangisi olduğunu hatırlamıyorum ama bir yorumumda, Barrons'un ne olduğuna saçma veya yarım yamalak olmayan bir açıklama getirebilirse Karen'ı favori yazarlarıma katacağımı söylemiştim. Yaptı. Tebrikler Karen.
Stephen King'i de söyleyebilirim sanırım. Fazla kitabını okumadım ama... Olsun söylemek istiyorum.
Yorum yaparken "yazar" demek yerine adıyla hitap ediyorsam muhtemelen, takma ad taktıysam kesin seviyorumdur.

En beğendiğin kitaplar?
İki soru altta bahsettiğim serilerin bazı kitapları. Bir serinin parçası olmadığı halde çok bağlandıysam John Green kitabıdır muhtemelen. Bilmiyorum. Bana en beğendiğim kitapları sormaktan vazgeçin! Sağ tarafta, Etiketler bölümünde 5 Puan yazan şeye tıklasanız olmaz mı? Veya Goodreads'teki favoriler bölümüme? Rahat bırakın beni!

Yerli/ yabancı hangi yazarların kitaplarını tercih edersin?

Yabancı. Yerli dizilerle, filmlerle, kitaplarla, şarkılarla ne alıp veremediğim var bilmiyorum. Gerçi listemde yerli yazarların kitapları da var ama listemin klasiklerle birlikte, kendimi hazır hissettiğimde okuyacaklarım bölümünde yer alıyorlar.

Bugüne kadar en beğendiğin kitap serisi?
Serileri yapsak onu? Harry Potter, Ölümcül Oyuncaklar, Melez Sözleşmeleri, Ateş...
Percy Jackson, Yüzüklerin Efendisi gibi çoğunluğun okuyup beğendiği serileri de söylemek isterdim ama onları daha okumadım. Sevilen serileri herkesten sonra okumak gibi bir huyum vardır.

Daha çok hangi tarz okumaktan hoşlanırsın?
FANTASTİK.

En son hangi kitabı okudun?
Gölge Ateşi - Karen Marie Moning.

Şu anda hangi kitabı okuyorsun?
Bir Sır Saklı İçimde - Julie Berry. Ya bugün ya yarın biter.

Kitap blogları hakkında ne düşünüyorsun? Yeterli mi?
"Yeterli, daha fazlasına gerek yok" diye bir düşüncem yok. Ne kadar çok olursa o kadar iyi. Ama az da değiliz kesinlikle. "Artık kimse kitap okumayı sevmiyor" diyen insanlar yanılıyor. Kitapları seven bir sürü insan var. Bu kadar çok kitap bloğu olduğunu keşfettiğimde çok şaşırmıştım.
Bence bize daha çok vlog gerek. Kitaplarla ilgili video çeken bir sürü yabancı var ama Türkiye'de birkaç kişi. Ben de yapmak istiyorum aslında. *-*

Kitap okumak sizin için ne ifade eder?
Hayatım boyunca devam ettirmek istediğim bir şey. Kitap okumazsam kendimi eksik hissediyorum. Benim için bir ihtiyaç. Yemek yemek gibi. Su içmek gibi. Buse'nin dördüncü sınıftaki saç modeliyle dalga geçmek gibi.


***

Kristal Kitap'ı mimliyorum. Önceki mimlerde "Birilerini unuttuğumu hissediyorum" derken kastettiğim kişilerden biriydi kendisi.
Ama hala birilerini unuttuğumu hissediyorum.
Belki birilerini unuttuğum içindir.
Of.