12 Temmuz 2014 Cumartesi

Cumartesi İlk 10: Çıkmasını Beklediğim Kitaplar


     Çok uzun süredir yapmıyordum Cumartesi İlk 10'ları. Bu seferkinin konusu Çıkmasını Beklediğim Kitaplar, yani yayın hakları alınmış ama daha çıkmamış bir şey seçmemiz gerekiyor, veya seri devamı. Ve benim beklediğim böyle bir sürü kitap var. O yüzden bu seferkini yapayım dedim. DUYUN BENİ YAYINEVLERİ!

     Her zamanki gibi sıralama karışık.

1. Monsters - Ilsa J. Bick

Dex'in ne zaman yeni seri aldığını görsem sinirleniyorum çünkü devamını getirmedikleri onlarca seri var zaten. Küller üçlemesinin son kitabı Monsters'ın ne zaman çıkacağını sorduğumda kitabın yurt dışında Eylül'de çıkacağını, bizde de hemen onlardan sonra çıkacağını söylemişlerdi. Bu Eylül, 2013'ün Eylül'ü oluyor. 2014'ün Temmuz'undayız. Ve ben hala bekliyorum.



2. The Darkest Minds - Alexandra Bracken

Hakları Parodi'de. Herhangi bir kitaplarını okuduğumdan değil ama, Parodi şimdilik gerçekten kaliteli bir yayınevine benziyor. Facebook sayfalarında deli bir adminleri var böyle, çok eğleniyorum. Galiba bir ara bu kitabın Türkçe kapağının resmini paylaşmışlardı, adı Karanlık Zihinler'di ve bu harika kapak kullanılmıştı. Ya da rüya görmüş olabilirim. Umarım gerçektir.




















 
3. Crown of Midnight - Sarah J. Maas

Cam Şato'nun ikincisi. Çok merak ediyorum. Serinin altı kitabı olacakmış bu arada, bence bu çok iyi bir şey. Daha ayrıntılı öğrenmek istediğim bir dünya bu. Zehir Ustası'nın farklı bir şekilde başlayıp sonradan serinin büyü odaklı bir şeye dönüşmesi gibi bu serinin de sonradan büyü odaklı, çok daha büyük bir şeye dönüşeceğini sanıyorum. Böylece Celaena şu an olduğundan bile daha havalı birine dönüşebilir.





















4. The Assassin's Blade - Sarah J. Maas
 
Celaena Sardothien'ın yakalanmadan önceki hayatını, suikasçı eğitimini ve Sam'le ilişkisini anlatan beş novellanın birleşimi. Şu an Gölge Ateşi'nin yanında Saraydan Hikayeler'i okuyorum, yani Beni Seç serisindeki iki novellanın birleşimi. Çok gereksiz bir kitap bence, yazılmasını anlarım ama çevrilmesine hiç gerek yoktu. Dex o kitabı çevirdiyse bunu da çevirmeli. Ayrıca umarım seriye orijinal kapaklarla devam ederler, Cam Şato'nun Türkçe edisyonu hiç güzel değil.
 
 
5. City of Heavenly Fire - Cassandra Clare

Sırayla yazıyor olsaydım birinci sırayı alırdı. Ölümcül Oyuncaklar'ın altıncı ve son kitabı. Aslında bunu çevirirken acele etmeseler de olur çünkü bundan önce Cehennem Makineleri'ni okumak istiyorum. Cehennem Makineleri'ni çoktan okumuş olmam gerekirdi ama Mekanik Melek'in baskısı yokmuşmuş, aylardır yok baskısı, niye basmıyorlarsa artık. Mekanik Melek'i ikinci el falan bulmaya çalışmam gerek sanırım, sonra Mekanik Prens'le Mekanik Prenses'i okurum ve en son da bunu. Artemis'ten bahsediyoruz, hiç acele etmez onlar zaten. Güvendeyim.





















6. Ignite Me - Tahareh Mafi

Bana Dokunma'nın üçüncü ve son kitabı. Juliette geri zekalısı son kitapta Adam'a dönmeye falan karar verirse kitabı fırlatır atarım. Ben sonunu daha çok, Warner'ın, babasını ve Juliette'i geberttikten sonra dünyanın kontrolünü ele alması ve Adam'ın intihar etmesi şeklinde hayal ettim. Mutlu sonları severim.





















7. Under the Never Sky - Veronica Rossi

Optik'in Kitap Blogu'nun listesinde görmeden önce haklarının alındığını bilmiyordum. Hakları kimde bilmiyorum ama hangi yayınevi olursa olsun, kapağına dokunmasınlar!





















8. Fallen Too Far - Abbi Glines

Koskoca listede gerçek hayatı konu alan tek kitap. Bunu da kimin aldığını bilmiyorum. Ütopik kızlar duyurmuştu, turunu yapacaklarmış. Turunu yapacakları kitapları hangi yayınevlerinin çıkaracağını söylememek gibi bir huyları var gıcıkların. Ayrıca bunun da kapağına dokunmayın!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9. Sweet Evil - Wendy Higgins
 
Kapağına dokunulmaması gerekenlerden biri. Yine. Bunu da ütopikler almış ve doğal olarak hangi yayınevi olduğunu bilmiyoruz. Köken'de Katy'nin bahsettiği kitap, fark ettiniz mi? Jen beş puan vermiş zaten. Merak etmemek elde değil.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
10. Red Queen - Victoria Aveyard
 
Sırayla yazıyor olsaydım bu en sonda yer alırdı çünkü konusuyla ilgili pek bir şey bilmiyorum. Goodreads'ten arka kapağının ilk cümlesini okudum sadece, ve toplumun kanı kırmızı olanlar ve kanı gümüş olanlar diye ayrıldığını öğrendim. Kulağa havalı ve yaratıcı bir şeymiş gibi geliyor. Yine ütopikler almış. Kapağı aşırı güzel, şuraya tıklayarak Sevgili Kitap'ın kendince Türkçe'ye uyarladığı kapağı da görebilirsiniz. Türkiye'de de böyle çıkmalı kesinlikle. Kitabın çıkış tarihi 26 Mart 2015, çevirisi ne zaman yapılır bilmiyorum ama bekleyeceğimiz kesin.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
***
 
     Ek olarak gerçekten gerekli olduğuna inandığım bir bölüm yapmak istiyorum.
 
     Sevgili Dex, işte sadece ilk kitabını çıkarıp ölüme terk ettiğin serilerden bazıları: Başlayanlar, Cam Şato, Yerkara, Kaçış Adası, Kaçığın Kızı, Ölümcül Merhamet, Soğuk Öpücük, Yemin, Ölümsüz Juliet, 19. Departman, Karanlık Sular, Üçlü İttifak, Gece Okulu, Gölge, Esaret, Ateş ve Diken, Yaratık Avcısı, Kontes... İlk iki kitabını çıkarıp ölüme terk ettiklerini yazmaya üşeniyorum. Ama söylediklerimin tamamının ilk kitabının yeterince uzun süre önce çıktığını ve en azından ikinci kitabının yurt dışında çıkıp, Türkiye'de çıkmadığını biliyorum; tek tek kontrol ettim. Dex ilk zamanlarında önüne gelen kitabı alan bir yayıneviydi biraz. Bu yüzden hiç ilgi görmeyen kitapların devamını getirmek zorunda olmadıklarını kabul ediyorum ama çoğunun cidden devam ettirilmesi gerek. Sırf devamı gelmez diye korktuğumdan başlamadıklarım var içinde.