18 Haziran 2014 Çarşamba

Kitap Alışverişi!!!


     İşte beklediğim kargo! Ve yeni kitaplar! Sapıkça öpülüp koklandıktan ve -"Hii, spoiler aldım" sesleri eşliğinde- rastgele sayfaları açılıp okunduktan sonra kitaplığa yerleştirildiler.
 
     Sonra ne zaman yeni kitap alsam gelen alışveriş yazısı yazma isteğini hissettim. İlk alışveriş yazımı iki ay önce, fuardan sonra yazmıştım. Bir sürü fotoğraf ve kocaman bir kitap kulesi vardı ki böyle yazıları çok severim. Sanırım bunu sürekli bir şey haline getirmeye çalışacağım. Gerçi düzenli olarak kitap alışverişi yapmam, canım istedikçe yaparım. Ama yine de kitap aldıkça yapmaya çalışacağım.
 
 
 
     Vee, artık serinin Artemis'ten çıkan kısmına da sahibim. Epsilon'dan çıkanlarla aynı boyutta olmalarına çok sevindim. Raftaki duruşlarından aynı serinin kitapları oldukları hiçbir şekilde anlaşılmıyor ama en azından boyutları aynı. Öbür türlüsüne dayanamazdım. Zaten kitapların beşine birden uzun süre bakmak psikolojimi bozuyor. (bknz. Kapak Değişikliği yazım)
 
     Labirent'le (evet, hala bitmedi) Steelheart'ı dönüşümlü olarak okuyorum şu an. O ikisi bitince sırada Rüya Ateşi var. Bu arada sadece şu ikisine bakınca kapaklar güzel bence. Berbat fotoğrafçılığıma rağmen çok hoş görünüyorlar. 
 
 
     Bunları neden bu kadar kötü çekmişim? Ayrıca neden bu serinin kapaklarının kenarlarına kirliymiş havası verilmeye çalışılmış? Beyaz bıraksalar olmaz mıymış? Zavallı kitaplardan ne istemişler? Bunun sorumluları, ilk aldığımda Taht Oyunları'nı ıslak mendille saatlerce silmeye çalıştığımı ve onların leke olmadığını fark edince ne kadar kötü hissettiğimi bilseler, suçluluk duygusu hissederler mi? Hissetmeliler.
 
     İlk kitabı daha okumadım ama kardeşim okuyup çok beğendi ve hakkında söylediğim onca şeye rağmen inanılmaz tatlı olduğu için onun istediklerini aldık. Okumaya başladı bile. Bu arada ben o kıza "kardeşim" demekten bıktım. Adı Düşlem, belki Goodreads'te falan görmüşsünüzdür. Bundan sonra ismiyle bahsedeyim. Her rezil edişimde beyninize kazınsın adı. Evet.
 
 
 
     Aslında bu kargoyla gelmedi. Annemle yazarlık hakkında konuşuyorduk, konuşmamın arasında çok kısa bir an Yazma Sanatı'ndan bahsetmiştim. Kadın kitabın ve yazarın adını aklında tutmuş, gidip benden habersiz sipariş etmiş ve almış. Yerim.
 
     Kitabın içine hızlıca göz attım ve çok güzel görünüyor. King kendi hayatından ve nasıl yazar olduğundan da bahsetmiş ve söylediği her şeyi detaylı olarak açıklamış. Sadece yazarken şunu yapın, bunu yapmayın deyip geçmiyor. Elimdeki kitapların büyük kısmını bitirince sakin bir kafayla okumak istiyorum bunu.
 
***
 
     Şimdilik bu kadar. Ama daha almak istediğim çok kitap var. Sayısız seriye başladığımı ve alınması gereken bir sürü devam kitabı biriktiğini fark ettim. Bir süre sadece devam kitabı almaya çalışacağım. Ama şimdi dönüşümlü okumama geri dönüyorum.