23 Aralık 2013 Pazartesi

Etkinlik: 4 Blogger ile Noel Baba'yı Beklerken

 
 
     Optik'in Kitap Blogu, Vampirella'nın Güncesi, Kitap İklimi ve Kitaplar ve Tutkunlar bloglarının ortak çalışması "4 Blogger ile Noel Baba'yı Beklerken"e hoşgeldiniz. Her blogger'dan beşer tane olmak üzere toplamda 20 soru yanıtlayacağız. Bu yıl okuduğumuz kitaplarla ve yeni bir yılla ve benzer bir şeylerle ilgili olduğunu sandığım bir etkinlik. Bilmiyorum, aslında sorulara ben de daha bakmadım. Neyse, yapalım bakalım. Ama size ayrıca upuzun bir yılbaşı yazısı da yazıyorum bir yandan, hazır olunca yayınlayacağım. Bu kez gerçekten yayınlayacağım hem de. 


Vampirella'nın Güncesi

1. Bu soğuk havalarda evde oturup devasa bir kitaba dalmaya karar verdin. Seçimin hangi kitap?
Maça Kızı - Stephen King. 525 sayfa. Daha yeni başlayacağım aslında.
 
2. Her yılbaşı akşamı bir köşede somurtup oturan biri var ama suratını bir türlü seçemiyorum. Sen tanıyor musun onu?
BEN OLUYORUM O! BEN, BEN, BEN! Eskiden her yılbaşında ailecek bir şeyler yapmak için programlar, eğlenceli saçmalıklar falan hazırlardım. Ama genelde tüm gece birbirimizden bağımsız olarak dolaşıp televizyon izliyoruz, tıkınıyoruz ve ah, tıkınmaya devam ediyoruz. Oturup ailecek bir oyun bile oynayamıyoruz. Ben de yıllar önce onları aile saçmalıklarına ikna etmeyi denemeyi bıraktım. Ama hala her zaman, sözde yılın en sevdiğim zamanını somurtarak ve bazen ağlayarak geçiyorum. Mutlaka beni zıvanadan çıkarmanın bir yolunu bulanlar oluyor.
 
3. Noel Baba kötülere hediye götürmez! Aklına ilk gelen üç kötü kitap karakterini söyle.
Harry Potter'dan Voldemort (Ama ona Voldi diyebilirsiniz!), Ölümcül Oyuncaklar'dan Valentine (Hani filminde olmaması gerektiği kadar yakışıklı olan) ve Usta Serisi'nden Roze (Bitch).
 
4. Sıcak çikolatayla iyi giden bir kitap biliyor musun? Ben de onu okumalıyım işte.
Küller - Ilsa J. Bick. Sıcak çikolatanın yeterince sıcak olduğundan emin olun çünkü bu kitap kanınızı donduracak. Uuu ^_^.
 
5. Ve 2013'e veda vakti. Bu sene okuduğun en iyi kitap hangisiydi?
Aynı Yıldızın Altında - John Green.
 
Optik'in Kitap Blogu

1. Uzak bir diyarda kostümlü bir yılbaşı partisi var. Hangi kitap karakteri olup gitmek isterdin?
MAGNUS BANE!!!
 
2. Yılbaşı akşamı 5 arkadaşına en sevdiğin 5 kitabı hediye edeceksin. Hangi kitapları hediye ederdin?
Beş mi? O kadar arkadaşım olduğunu sanmıyorum. Hım, bilmem. Arkadaşlarımdan kitap okumayı sevenlerinin çok farklı zevkleri var. Benim sevdiklerimi sevmeyebilirler. Ne isterlerse.
 
3. Noel babadan yeni yıl için dileğin nedir?
Bir sürü, bir sürü kitap ve albüm. Yok, değiştirelim. Bir sürü para istiyorum. Böylece kitapları ve albümleri kendim alma zevkini yaşayabilirim.
 
4. Yılbaşı akşamını hangi diyarda kimlerle geçirmek istersin?
Hogwarts'ta, oradaki herkesle. Şu bir gerçek ki yılbaşı hiçbir yerde Hogwarts'taki kadar iyi olamaz.
 
5. Yılbaşına bir dakika kala durgun bir kar yağıyor dışarıda. Dışarıda hangi karakterle birlikte olmak isterdin?
Yeni gözdem, Duval ile. Ölümcül Merhamet'ten. Kim bilir? Ben yolda bir ceset görüp ruhuyla konuşmaya çalışırım ve o da bir anda gelen ölümün soğukluğundan beni korumak için sarılır. Sonra kardan melek falan yaparız. Ben onun suratına üst üste kartopu atarım ama o bana atmaz, sadece benim canım sıkılına kadar bunu yapmama izin verir ve karların tam suratının ortasına gelmesi için bana uygun açıyı sağlar. Çok romantik.
 
Kitap İklimi

1. Yılbaşında büyük bir parti var, hangi karakterle yeni yıla girmek isterdin?
Ölümcül Oyuncaklar'dan Simon. O tam hayalimdeki dost.
 
2. Yeni yıl geliyor, mükemmel yılbaşı hediyen ne olurdu?
Kindle Touch diye bir e-reader var gözüme kestirdiğim. Böylece Bane Günceleri'ni nihayet okumaya başlayabilirim.
 
3. Kış geldi, herkes kitabını alıp köşesine çekildi. Senin hayalindeki okuma köşen nasıl, bize tarif et.
Of. Anlatılmaz yaşanır diye bir tabir var hani. Böyle bir sürü pofuduk yastık ve sırtımı yaslayacak bir yeri olacak, kocaman bir pencerenin yanında olacak ki yağmuru izleyebileyim, hafiften yüksek olacak ki o bir iki basamağı çıkmanın anlamsız zevkini yaşayabileyim, bir de kahve/çay bardağını koyabilecek bir yeri olacak. Hatta kitaplığıma yakın olsun ki bir kitap bitince yenisini almaya üşenip sadece birkaç metre ötemdeki kitaplığa sürünerek gitmeyeyim.
 
4. Kış henüz bitmedi ama geçen soğuk günlerde içini en çok ısıtan kitap hangisiydi?
Bunu çok düşündüm ve düşünürken kardeşimle şöyle bir konuşma yaşadık:
-İyi de benim içimi ısıtan bir kitap yok, soğuk kanlıyım ben.
-Aynı Yıldızın Altında ısıtmıyo mu?
-Yüüoo.
-Kemikler Şehri?
-Hayııırr.
-Obsidiyen?
-O başka yerlerimi ısıtıyo.
-DOĞA!
Kelimesi kelimesine yazdım size konuşmayı, o da kardeşimin isteği üzerine. Kendisi şu an yanımda, el sallayın. Neyse, aklıma gelmedi. Boşverin :P.
 
5. Yılın bitmesine çok az kalmışken hangi kitapla kapatmak isterdin, yılın çıkacak son kitabı hangisi olsun?
Monsters - Ilsa J. Bick. Artık çıksın şu kitap. Yalvarırım Dex. Bana yurtdışından hemen sonra bizde çıkacak demişlerdi, ortada hala haber yok. Ölüyorum. Çıksın artık.

Kitaplar ve Tutkunlar

1. Bu yıl uslu durdun, Noel Baba ödül olarak sana kitap getirecekmiş! Hangi kitabı getirmesini istersin?
Taht Oyunları - George R. R. Martin. Bir türlü başlayamadığım bir serinin ilk kitabı. Ama ilk kitabı Okunacaklar listemde oldukça önlere almıştım... Bir dakika bir şey fark ettim... Bu yıl uslu mu durdum? Ben? Uslu durmak? Ben? Aynı kişiden bahsettiğimizden emin misiniz?
 
2. Bugüne kadar okuduğun kitaplar arasında anlatılan “yeni yıl ruhunu” en iyi hangisi yansıtıyordu?
Az önce de belirttiğim gibi, Harry Potter.  Hogwarts'ta yılbaşı, tüm söyleyeceğim bu.
 
3. Bu yıl birçok kitabın TV ve film uyarlamalarını izleyeceğiz. Hangisini bekliyorsun?
Aynı Yıldızın Altında, Vampir Akademisi ve Uyumsuz.
 
4. Senden yeni yılla ilgili bir kitap yazman istenseydi, anlatacağın hikâyede kahramanların kimler olurdu?
Ha? Bu soruya nasıl cevap veririm bilemedim. Yakışıklı bir kötü çocuk kesin olurdu. Kötü çocuksuz hikaye yazmazdım. Bir de... Noel Baba??? Bu nasıl bir soru böyle? Neden benden yeni yılla ilgili kitap yazmam isteniyor? Kimsiniz siz? Benden ne istiyorsunuz?  Sakın daha fazla yaklaşmayın. BENİ ASLA YAKALAYAMAYACAKSINIZ!
 
5.Yeni yılda bir yazarla tanışma şansı elde etsen, hangi yazar olmasını isterdin?
Stephen King. Çünkü kendimce yeni bir roman yazmaya başladım ve türü korku. Sanırım bu türün kralını hepimiz tanıyoruz. King.