23 Haziran 2013 Pazar

"İHANET (P.C. Cast + Kristin Cast)" KİTAP YORUMU

 
KİTAP KÜNYESİ:
 
Kitap Adı: İhanet
Özgün Adı: Betrayed
Seri: Gece Evi #2
Yazarı: P.C. Cast + Kristin Cast
Çevirmeni: Sevinç Tezcan Yanar
Yayınevi: Pegasus
Türkiye Yayın Tarihi: 2007
Sayfa Sayısı: 351
Piyasa Fiyatı: 20,00 TL
Goodreads: 3,94



ARKA KAPAK:
 
KIŞKIRTICI BİR İHANET, ŞAŞIRTICI BİR TEHLİKE...
GECE EVİ SERİSİNİN BÜYÜLEYİCİ İLK KİTABI İŞARET'TEN SONRA İHANET KİTABINDA DA HEYECAN ARTARAK DEVAM EDİYOR

 
Zoey için hayat harika bir şekilde akıp gitmektedir. O sonunda vampir tanrıçasının ona verdiği büyük güçlerle barışık hale gelmiştir ve okulun bir parçası olduğunu içtenlikle hisseder. Fakat ardından hesapta olmayan bir şey gerçekleşir: Küçük yaştaki çocuklar öldürülür ve bütün deliller Gece Evi'ni işaret etmektedir. Zoey kendisini eşsiz kılan yeteneklerin sevdiklerine karşı bir tehdit unsuru olabileceğini anlar.


GECE EVİ SERİSİ'NİN İKİNCİ KİTABI İHANET SİZİ ESİR EDECEK




BENİM YORUMUM:

 
 
     Dikkat: Bu yorum bolca zalimlik ve ağır eleştri içermektedir.

     Not: Sıradaki yorumun Camlar Şehri olduğunu düşündüğünüzü biliyorum ama ben İhanet'i yayınladım. Neden mi? Şimdi bir düşünün. Ben ne zaman okuduğumu söylediğim iki kitabın arasına başka hiçbir yorumu katmadan ikisini art arda yorumladım? Cümleyi anlayanlar düşünmeye başlasın.

***

     Gece Evi serisi, doğru dürüst araştırmadan alıp sonradan pişman olduğum serilerin arasına yerleşti sanırım. Gece Evi'ne bu kitaptan sonra da devam etmeyi düşünmüyorum. Neden mi?
 

 
 
 
 
 
 
 


 
 
  • Seri aldı başını gidiyor ama benim bildiğim kadarıyla hemen herkes bir yerden sonra bırakmış. Ben geçenlerde pek de yakın olmadığımız bir kızın tavsiyesiyle başlamıştım birinci kitaba. Sonradan onun da aslında seriyi pek beğenmediğini öğrendim. Benimle dalga falan geçiyor herhalde?
  • Şu Zoey'de ne varsa her erkek onun dibine düşüyor. Kız da "Her erkek beni istiyo, hepsi de Francisco Lachowski mübarek. Hangisini seçicem? Püf, hayatım çok zorlu," havalarında. Bir de sırf diğer erkeklerden de faydalanabilmek için haftalardır koklaştığı Eric hakkında "Henüz sevgili sayılmayız," tripleri atıyor -"Sevgiliyiz" diye yazılı belge falan mı bekliyor acaba? Pislik.
  • Birçok özelliği olan renkli bir karakter yaratmaktansa tek tip bir karakter yaratan yazarların ne sorunu var bilmiyorum, cidden. İkizler sürekli birbirlerinin cümlelerini tamamlayan ve birbirlerinden ayrılmayan basit kızlardan. Damien da inek ve ezik tipli bir eşcinsel (Benim acayip havalı eşcinsel arkadaşlarım var, yani her eşcinsel karakteri inek yapmalarına bir anlam veremiyorum). Stevie Rae de tipik en iyi kız arkadaşlardan. Hep aynı şey, hep aynı şey.
  • Hayal gücü yeterli gelmeyen yazarlar, daima kendisinden önceliklerin yarattığı klasiklere kendince bir şeyler ekleyerek yaratıcı durmaya çalışırlar. Vampirleri şekilden şekle sokan yazarlar gibi. Güneşte parlayan vampirler, güneşte yanan vampirler, güneşte yanmaktan bir aksesuarla korunan vampirler, güneşte yanmayan ama gözleri acıyan vampirler... Vampir efsanelerinin şekilden şekle sokulduğunu daha önce de gördüm ama sanırım işaretlenerek vampir olan, bir Tanrıçası ve dini olan, ayinler yapan ve kan şehveti (?!) yaşayan vampirler en saçmasıydı. Yazar ne içmiş?
  • Benim çok mantıklı bir teorim var. Hani bu kitabı anne kız yazmışlar ya, hatta annesi, "ergenlerin" yaşamlarıyla ilgili kızından tavsiye almıştı... Bence kızı annesine biraz saçma öneriler vermiş. Ortaya da herkesin yaptığı sıradan ve basit bir roman çıkmış. Bir özelliği veya artısı yok yani. Diğer kitapların arasında "Ben buradayım!" diye bağırtacak bir konusu, bir karakteri, bir kapağı vs. yok. Sanırım bu yüzden bu seriyi sevmiyorum.
Seriye bir şans daha vereyim demiştim ama şu dinle karıştırılmış vampir meselesi beni çok boğuyor. Zorlamanın anlamı yok, kitabı bile sonlarına doğru bıraktım -ki ben genellikle hiçbir kitabı yarım bırakmam-, seriyi de artık okumayacağım.

SON OLARAK ZOEY'E ŞU GİFLERLE SESLENİYORUM:
















PUANLAMA:


2 Taç: Beğenmedim. Zaman kaybı.



Başkarakterinden nefret ettiğim kitaplar olmuştu (çok berbat bir durumdur nefret ettiğiniz kişinin gözünden anlatılması kitabın), ama "hiçbir karakterinden" hoşlanmadığım herhalde sadece bu seri vardır. Arada Daimen gibi nefret etmediğim karakterler vardı ama cidden sevdiğim kimse yoktu.